اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  تعاون و اشتغال

بررسی بسته معیشتی برخی متقاضیان به خردادماه موکول شد

سخنگوی ستاد کمک هزینه معیشتی گفت: وضعیت بسته معیشتی کسانی که رفتار مالی خود را اصلاح کنند، خردادماه مجدداً بررسی و درباره آنها تصمیم گیری می‌شود.

بررسی بسته معیشتی برخی متقاضیان به خردادماه موکول شد

به گزارش خبرگزاری فارس،‌حسین میرزایی سخنگوی ستاد کمک هزینه معیشتی در ارتباط تلفنی با برنامه «صبح و گفتگو» با موضوع طرح ادغام یارانه نقدی و بسته حمایت معیشتی در مجلس با اشاره به اظهارات سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس درباره چنین تصمیمی گفت: آقای قوامی عنوان کرد که به دلیل اینکه وزارت رفاه هر کسی را به بهانه‌ای رد کرده و موفق به شناسایی نشده بود، ما این طرح را ارائه کردیم.

وی با تأکید بر اینکه در بسیاری از مواردِ بسته حمایت معیشتی با مسامحه رفتار شده اظهار داشت: تا به الان سه میلیون و ۴۰۰ هزار نفر دیگر به لیست مشمولان اضافه شده‌اند. ما با دیوان محاسبات و سازمان بازرسی و مجموعه های امنیتی مکرراً نامه نگاری کردیم که به مردم گزارش دهند، اما سخنگوی کمیسیون تلفیق به خوداظهاری افراد در حوزه انتخابیه اش استناد کرده که این افراد باید بسته معیشتی می‌گرفتند، اما نگرفتند.

سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان بسته های معیشتی تصریح کرد: حدود ۳۰ درصد از کسانی که به نمایندگان مجلس رجوع کرده بودند، بسته معیشتی دریافت کرده بودند، اما باز هم اسمشان در لیست بود. عده ای که وضع مالی بسیار خوبی داشتند، از لیست حذف شدند، اما تعدادی از نیازمندان به صورت سیستمی و بدون هر فشار سیاسی در همان مرحله اعتراض مشمول این بسته شدند.

میرزایی با بیان اینکه ما به دو دلیل مخالف ادغام یارانه نقدی و بسته حمایت معیشتی هستیم، گفت: نخست به خاطر شبهه‌ای که به زیرساختِ متعلق به کشور وارد شده و دوماً هدف ما هدفمند کردن این موضوع برای اقشار مستضعف و نیازمند است.

سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان بسته های معیشتی یادآور شد: مجلس در تبصره ۱۴ قانون بودجه ۹۸ دولت را به حذف سه دهک بالای درآمدی مکلف کرد و ما هم این کار را شروع کردیم. هم اکنون بالای ۹۵ درصد سه دهک بالای درآمدی خودرو دارند و ناخوشایند است که ما از سهم قشر مستضعف کم کنیم و به سه دهک بالا بپردازیم.

میرزایی در پایان گفت: تعداد زیادی از مردم مجبور می‌شوند که به نیابت از دیگران کارهای اقتصادی و مالی انجام دهند و در واقع مورد سوء استفاده قرار می‌گیرند، اما در نهایت وضعیت بسته معیشتی کسانی که رفتار مالی خود را اصلاح کنند، خردادماه مجدداً بررسی و درباره آنها تصمیم‌گیری می‌شود.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول