اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

نباید مرعوب پروپاگاندای رسانه‌ای شویم/ پخش سریال «جلال» از شبکه یک سیما

مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان‌شرقی گفت: آنچه برای همه مهم است این بوده که نباید مرعوب پروپاگاندای رسانه‌ای شویم، هرچند هجمه‌های سنگین و پیچیده‌ای وجود دارد، مهم‌ترین هدف دشمن برای مواجهه با نظام و انقلاب، هدف‌گذاری روی مردم است.

نباید مرعوب پروپاگاندای رسانه‌ای شویم/  پخش سریال «جلال»  از شبکه یک سیما

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مرتضی صفری  امروز در نشست هم‌اندیشی با اصحاب رسانه استان در خصوص برنامه‌های رسانه ملی در ایام‌الله دهه مبارک فجر، یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و اولین جلسه کارگروه ارتباطات و اطلاع‌رسانی ستاد دهه فجر اظهار داشت: جامعه رسانه‌ای استان جزو مظلوم‌ترین قشرها هستند، چراکه اگر تعریف کنیم تمجید می‌کنند اما وقتی نقدی در میان باشد، هدف  قضاوت‌های غیرمنصفانه قرار می‌گیریم.

وی افزود: رسانه مستقل و آزاد نباید از تائیدها خوشحال و نه از تکذیب‌ها ناراحت شوند، در جایی که یک رسانه برای منافع مردم قدم برمی‌دارد.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان‌شرقی گفت: امروز رسانه خواسته یا ناخواسته در خط مقدم جنگی قرار گرفته‌اند که حتی یک عملیات نظامی و اتفاق خاص به‌خودی‌خود هدف نبوده و برای استفاده رسانه‌ای اتفاق می‌افتد.

وی ادامه داد: با توجه به اتفاقات یک سال گذشته استفاده رسانه‌ای از اتفاقات و کار بر روی افکار عمومی برای ناامید کردن مردم نسبت به آینده و کلیت نظام جمهوری اسلامی بوده است.

صفری اضافه کرد: امروز با دو واقعیت روبه‌ رو هستیم، واقعیتی که در سطح جامعه وجود دارد و همه ما وجود مشکلات و مسائل را تائید می‌کنیم که بخش بزرگی از این مشکلات به تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی دشمنان علیه کشور مربوط بوده و بخش دیگری هم مربوط به سوء مدیریت‌هاست.

وی خاطرنشان ساخت: واقعیت موجود جامعه ایرانی تشییع میلیونی سردار سپهبد شهید سلیمانی بود و موضوع دیگری که با آن مواجه هستیم واقعیتی هست که فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در افکار عمومی بازنمایی می‌کنند، با توجه به این مسئله رسانه‌های مهم‌ترین و اثرگذارترین گزینه برای مردم مورد پشت‌صحنه فضای مجازی روشنگری کنند.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان‌شرقی با اشاره به حوادث بنزین و سقوط هواپیما، یادآور شد: آنچه برای همه مهم است این بوده که نباید مرعوب پروپاگاندای رسانه‌ای شویم، هرچند هجمه‌های سنگین و پیچیده‌ای وجود دارد، مهم‌ترین هدف دشمن برای مواجهه با نظام و انقلاب، هدف‌گذاری روی مردم است.

وی با بیان اینکه به‌عنوان یک رسانه نباید از دایره انصاف خارج شویم و تمام نقدها و تبلیغ‌ها باید به ایجاد امید ختم شود، ادامه داد: باید با توانمندی‌های خودمان را شناسایی کنیم، بسیاری از ظرفیت‌هایی که در کشور وجود دارد همانند اساتید مرجع و برجسته دانشگاهی و فرهیخته غفلت کرده‌ایم در مقابل به دلیل این غفلت برخی افراد که حتی ممکن است دیپلم هم نداشته باشند به دلیل برخی موضوعات  ساده به هدایت‌کننده‌های افکار عمومی تبدیل‌ شده‌اند.

صفری با اشاره به ایجاد مرکز اعتدال با همکاری آمریکا و عربستان سعودی، گفت: امروز در مقطعی قرار گرفته‌ایم که با جنگ تمام‌ عیار ترکیبی روبه‌ رو هستیم که در این راستا جنگ اقتصادی، حملات سایبری، موضوع دیپلماسی و جنگ اطلاعاتی و پروپاگاندای رسانه‌ای و نیروهای نظامی نامنظم و حمایت از ناآرامی‌ها و آشوب‌ها مطرح است که همه این برنامه‌ها علیه ایران اجرا می‌شود.

وی بیان کرد: پیش‌ از این دشمن بر روی قشر تحصیل‌کرده جامعه تمرکز کرده بود که همچنان ادامه دارد اما طراحی اصلی در حال حاضر تمرکز بر روی اقشار متوسط به پایین جامعه است.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان‌شرقی در ادامه در خصوص برنامه‌های مرکز آذربایجان‌شرقی در ایام دهه مبارک فجر، افزود: اهدافی که در ایام دهه فجر به دنبال آن هستیم ایجاد شور و نشاط ملی، بازخوانی انقلاب اسلامی و گفتمان انقلابی‌گری، مقابله با جنگ نرم و برنامه‌ریزی دشمنان برای از بین بردن هویت واقعی انقلاب اسلامی، تبیین نقش انقلاب اسلامی ایران در احیاء هویت دینی و بیداری سایر ملت‌ها، تبیین ابعاد مختلف بیانیه گام دوم به‌عنوان فصل جدیدی از انقلاب اسلامی و تشریح کارنامه انقلاب و دستاوردهای آن است.

وی ادامه داد: مهم‌ترین برنامه صدا و سیما که برای ایام دهه مبارک فجر پیش‌بینی کرده است و یقیناً جامعه هنری استان آن را تحسین خواهد کرد، پخش سریال «جلال» در شبکه یک سیما تولید شده در مرکز صدا و سیمای استان است به‌طوریکه 90 درصد این سریال کار بومی محسوب می‌شود.

صفری بیان کرد: این سریال در 15 قسمت 40 دقیقه از 12 بهمن در کنداکتور پخش شبکه یک سیما قرار خواهد و در 29 بهمن تمام می‌شود.

وی افزود: در سال 1398 تعداد 25 قطعه با مضامین انتخابات، سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، سرداران آذربایجان و طبیعت، وحدت و...تولید شده است. 

وی با اشاره به نزدیک شدن ایام انتخابات، گفت: تاکنون 6 هزار و 660 دقیقه در حوزه  انتخابات تولید داشته و 350 ساعت برنامه در رادیو و تلویزیون خبر در مجموع ویژه انتخابات پیش‌بینی شده است.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان‌شرقی در خصوص تجهیز دوربین‌های ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز متذکر شد: باوجود فشارهای یکی از نمایندگان برای جلوگیری از انجام شدن این موضوع، استاندار آذربایجان‌شرقی به دلیل درخواست و احترام هواداران تلاش برای تحقق این امر را انجام دادند و در حال حاضر تمام مراحل اداری خرید دوربین‌های ورزشگاه انجام گرفته و وارد فاز اجرایی و عملیاتی شده است.

صفری از تلاش‌های استاندار برای تامین بودجه استانی برای خرید دوربین‌ها تشکر کرده و گفت: بودجه تامین شده ریالی نیست و در قالب اسناد خزانه اسلامی دو ساله پرداخت شده است.

وی تاکید کرد: تمام مراحل اداری خرید دوربین‌های ورزشگاه انجام گرفته و وارد فاز اجرایی و عملیاتی شده است.

صفری با اعلام اینکه فردا مناقصه انجام می‌شود و شرکت برنده مشخص می‌شود، اضافه کرد: یکی از دلایل تأخیر خرید و تجهیز دوربین‌ها، کمیسیون ماده 2  وزارت اقتصاد و دارایی است که خوشبختانه این مشکل را هم با پیگیری حل کردیم.

انتهای پیام/۶۰۰۲۵/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول