اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

79 درصد تسهیلات اشتغال‌زایی نیازمندان معطل بانک‌ها

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان قزوین گفت: عدم همراهی بانک‌ها موجب شده تا از مجموع مددجویان معرفی شده برای دریافت تسهیلات اشتغال‌زایی، تنها 21 درصد مددجویان موفق به دریافت شده و سایر مددجویان در پشت درب بانک‌ها منتظر بمانند.

79 درصد تسهیلات اشتغال‌زایی نیازمندان معطل بانک‌ها

 به گزارش خبرگزاری فارس از  قزوین به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی(ره) سید مرتضی دهقانی محمدآبادی بیان کرد: استان قزوین به واسطه ظرفیت‌های موجود دارای توانایی مناسب برای ایجاد اشتغال است ولی همراهی لازم در بخش‌هایی وجود ندارد.

وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تا پایان 9 ماهه، هزار و 545 نفر برای دریافت تسهیلات اشتغال‌زایی به بانک‌ها معرفی شده‌اند که رقم تسهیلات تخصیصی برای آنها بیش از 611 میلیارد ریال بوده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان قزوین اضافه کرد: مبلغ تخصیصی به بانک‌ها از مجموع اعتبار که 721 میلیارد ریال است بوده و ما آمادگی داریم تا تخصیص اعتبار را متناسب با همکاری بانک‌ها افزایش دهیم.

وی افزود: از هزار و 454 مددجوی معرفی شده تنها 335 مددجو آن هم با تلاش‌های بسیار توانستند 135 میلیارد و 800 میلیون ریال تسهیلات دریافت کنند که معادل 21 درصد اعتبار تخصیصی است.

دهقان محمدآبادی تصریح کرد: در واقع عدم همراهی بانک‌ها موجب شده تا از مجموع مددجویان معرفی شده برای دریافت تسهیلات اشتغال‌زایی، تنها 21 درصد موفق به دریافت شده و سایر مددجویان در پشت درب بانک‌ها منتظر بمانند.

وی اعلام کرد: به عبارت بهتر بانک‌های قزوین تنها تسهیلات 21 درصد از مددجویان معرفی شده برای اشتغال را پرداخت کرده‌اند در نتیجه 79 درصد از مددجویان معرفی شده به بانک‌ها در بلاتکلیفی هستند و این در حالی است که تنها کمتر از دو ماه به پایان سال فرصت داریم.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان قزوین خاطرنشان کرد: انتظار از بانک‌ها به عنوان منابع مالی کشور همراهی و همکاری هر چه بیشتر در اجرای برنامه‌های اقتصادی و تولیدی است اما با کمال تأسف طی 9 ماهه سال گذشته این همراهی آن چنان که باید باشد، نبوده به طوری که بانک صادرات تنها به یک مددجو تسهیلات اشتغال‌زایی پرداخت کرده است.

وی با تقدیر از بانک‌های توسعه تعاون، رفاه، کشاورزی و مسکن به عنوان بانک‌هایی با همکاری بالا در پرداخت تسهیلات خوداشتغالی، گفت: اگرچه هیچ یک از این بانک‌ها نیز نتوانسته‌اند نیمی ‌از تسهیلات تخصیصی را پرداخت کنند ولی انتظار داریم تا بانک‌ها نقش پرداخت تسهیلات در رونق تولید و اقتصاد را مدنظر داشته باشند.

دهقانی محمدآبادی تصریح کرد: گاهی بانک‌های گلایه می‌کنند که اعتبارات تخصیص نیافته ولی وقتی اعتبار تسهیلات تخصیص یافته است، انتظار ما تنها رعایت ضوابط قانونی با نگاه حمایتی به جریان تولید است از این رو انتظار می‌رود در فرصت باقی مانده سال روند پرداخت تسهیلات در بستر قواعد و ضوابط قانونی و توأم با توجه به حمایت از تولید و اشتغال باشد.

وی یادآورشد: در فضایی که دشمن تلاش می‌کند تا با ایجاد تحریم‌ها موانعی را پیش روی اشتغال و تولید کشور ایجاد کند، تمام تلاش مجموعه دستگاه‌های اجرایی باید بر این منطق استوار باشد که با ایجاد بسترهای مناسب و شرایط قانونی شایسته زمینه کمک به رونق تولید داخلی را فراهم کنیم.

 

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول