اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

یورش پلیس فرانسه به محل اسکان مهاجران در شمال پاریس

نیروهای امنیتی فرانسه با یورش به محل اسکان پناهجویان در شمال پایتخت، اردوگاه آنها را تخریب کرد و چند صد نفر را به مکان مراقبت‌شده منتقل کردند.

یورش پلیس فرانسه به محل اسکان مهاجران در شمال پاریس

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دولت فرانسه که بیش از یک سال است که با تظاهرات‌های هفتگی علیه نظام سرمایه‌داری مواجه است و با سیاست مشت‌آهنین به آن پاسخ می‌دهد، این بار پناهجویان و مهاجران را هدف این سیاست قرار داد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، پلیس فرانسه از صبح امروز (سه‌شنبه) به یک اردوگاه بزرگ مهاجران در منطقه «پورتو دوبر ویل» واقع در شمال پاریس یورش برد و با ادعای غیرقانونی بودن آن، شروع به تخریب سرپناه‌ها و اقامتگاه‌های این افراد کرد.

گفته می‌شود این اردوگاه بین ۹۰۰ تا ۱۸۰۰ نفر جمعیت داشت و پلیس فرانسه نیز با اعلام پاکسازی این منطقه، گفت این اردوگاه نمای زاغه‌نشینی به حاشیه یکی از کمربندی‌های پاریس داده بود

این اقدام دولت فرانسه نشان از موضع سخت‌تر آن علیه مهاجران دارد و طبق بیانیه دفتر محلی پلیس پاریس، نه تنها این اردوگاه بلکه تمام افراد حاضر در آن نیز پناهجویان غیرقانونی معرفی شده‌اند.

به نوشته وبگاه روزنامه «اوئِست فرانس»، پلیس فرانسه بعد از تخریب و تخلیه این اردوگاه، مدعی شد چند صد پناهجو را از این منطقه در شمال پاریس به مکان‌های مراقبت‌شده انتقال می‌دهد.

از زمان تخریب اردوگاه بزرگ مهاجران در «کاله» توسط دولت فرانسه در سال ۲۰۱۶، تعداد زیادی از پناهجویان بی‌سرپناه مجبور شدند به پاریس نقل مکان کنند.

دولت فرانسه نیز هر چند وقت یک بار پناهگاه‌های این افراد را تخریب می‌کند اما راهکاری برای پایان دادن به مشکلات آنها نمی‌اندیشد.

پلیس فرانسه دو ماه پیش نیز همین اقدام را تکرار کرده و حداقل دویست نفر را از این محله بازداشت کرده بود. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول