اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد کلان و بودجه

ارزش سهام عدالت 5 برابر شده است

رئیس سازمان خصوصی‌سازی در مورد اینکه ارزش اسمی یک میلیون تومانی سهام عدالت به چقدر رسیده، گفت: در حال حاضر ارزش سهام عدالت که یک میلیون تومان بود تقریبا 5 برابر شد و به 5 میلیون تومان رسیده است.

ارزش سهام عدالت 5 برابر شده است

علیرضا صالح در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در مورد اینکه در حال حاضر چند میلیون نفر سهام عدالت دارند، گفت: 49 میلیون و 150 هزار نفر مشمول سهام عدالت هستند. همچنین 35 شرکت بورسی و 14 شرکت غیربورسی به عنوان سرمایه پذیران سهام عدالت هستند که روی هم رفته 49 شرکت سرمایه پذیر سهام عدالت هستند. 

رئیس سازمان خصوصی‌سازی در مورد اینکه ارزش اسمی یک میلیون تومان هر ورق سهام عدالت در حال حاضر به چقدر رسیده،‌گفت: ارزش واقعی سهام عدالت تقریبا 5 برابر شده و به 5 میلیون تومان رسیده است که البته این در مورد کسانی است که سهام اسمی یک میلیون تومان را به صورت کامل در اختیار دارند.

وی گفت: عده‌ای از افراد ارزش اسمی 532 هزار تومان هر ورق سهام عدالت را دارند و ارزش واقعی سهام آنها نیز به همان نسبت حدودا 5 برابر شده است.

صالح در پاسخ به این پرسش که آیا فرصتی وجود دارد که اگر کسی بخواهد بقیه پول تا سقف یک میلیون تومان ارزش اسمی سهام عدالت را واریز کند، گفت:فرصت کامل کردن ارزش اسمی سهام وجود ندارد.

رئیس سازمان خصوصی‌سازی همچنین دربرابر این پرسش که آیا امکان اضافه کردن مشمولان سهام عدالت یعنی ثبت‌نامی‌های جدید و یا افراد جدید خانواری که دارای سهام عدالت هستند وجود دارد،‌گفت:‌ در حال حاضر طبق قانون اضافه کردن مشمول جدید چه از خانوار دارای سهام عدالت و چه از خانوارهای جدید وجود ندارد و مبنای ما همان مشمولان ثبت نامی در سال‌های 84 تا 87 است و آنها که بعد از آن به دنیا آمدند و یا جا مانده‌های افراد مشمول فعلا امکان ثبت‌نام برای سهام عدالت ندارند. 

وی در مورد اینکه آیا امکان ثبت‌نام جدید برای سهام عدالت در صورت مصوبه مجلس وجود دارد، گفت: اگر قانون از مجلس بیاید و سازوکار آن تعریف شود در حد محدود امکان ثبت نام از جاماندگان مشمولان کمیته امداد امام خمینی و سازمان بهزیستی وجود خواهد داشت اما همه اینها به شرط تصویب مجلس خواهد بود و فعلا طبق قانون امکان اضافه کردن مشمول جدید برای سهام عدالت وجود ندارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول