اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

عصائب: حمله راکتی به سفارت آمریکا صحنه‌سازی بود

سخنگوی دفتر سیاسی عصائب اهل الحق عراق حمله راکتی به سفارت آمریکا را صحنه سازی خود آمریکا خواند و عزم عراقی‌ها برای اخراج نظامیان اشغالگر را غیرمرتبط با ایران دانست.

عصائب: حمله راکتی به سفارت آمریکا صحنه‌سازی بود

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «محمود الربیعی» سخنگوی دفتر سیاسی عصائب اهل الحق عراق تاکید کرد که آنچه در عراق اتفاق می‌افتد مخالفت مردمی با آمریکاست نه اینکه صحنه‌ای از درگیری میان ایران و آمریکا باشد.

الربیعی کل ادعای آمریکایی‌ها را هم درباره حمله موشکی شامگاه یکشنبه به سفارت آمریکا باطل و بی‌اساس خواند و گفت: «آمریکا خودش می‌داند چه کسی به سفارتخانه‌اش حمله راکتی کرد و متهم کردن گروه‌های مقاومت عراق، بخشی از جوسازی‌های رسانه‌ای آمریکاست».

به گزارش پایگاه خبری المعلومه، الربیعی در اظهاراتی تلویزیونی گفت: «هدف قرار دادن هیئت‌های دیپلماتیک به معنای هدف قرار دادن عراق است و گروه‌های مقاومت به روش حمله مخفیانه احتیاج ندارند، زیرا موقعیت گروه‌های مقاومت بسیار بزرگ‌تر از آن است که از این طریق به سفارت آمریکا ضربه بزند».

وی با تاکید بر اینکه فقط بدخواهان و دشمنان عراق از حمله به سفارت آمریکا نفع می‌برند، گفت:« حمله به منطقه سبز از منطقه عرب جبور صورت گرفته است. منطقه‌ای که اصلا گروه‌های مقاومت در آنجا نیستند  و آمریکا می‌داند که چه کسی سفارتش را زده و متهم کردن گروه‌های مقاومت بخشی از کار رسانه‌ای آمریکایی است».

الربیعی با بیان اینکه گروه‌های مقاومت پایگاه‌های خارجی را پس از خروج نیروهایشان از عراق هدف نگرفته است، گفت: «با وجود اینکه نیروهای خارجی بارها به گروه‌های مقاومت حمله کردند، اما این گروه‌ها به منظور احترام به حاکمیت عراق به تخلفات آمریکا پاسخ نداده است».

سخنگوی عصائب اهل الحق عراق تاکید کرد:« آمریکا ضربه به خودش را ترتیب می‌دهد تا  با این صحنه سازی، گروه‌های مقاومت را متهم کند».

الربیعی درباره تظاهرات گسترده ضد اشغالگری در عراق گفت: «آنچه در عراق اتفاق افتاده است مخالفت مردمی با آمریکا و نه صحنه‌ای از درگیری ایران با آمریکاست».

الربیعی در ادامه، تحرکات آمریکا در پایگاهش در منطقه «التنف» در مثلث مرزی سوریه، عراق و اردن و  اقدام آن در حمله به گروه‌های مقاومت در آنجا و همچنین حمله ماه گذشته به پایگاه گروه کتائب حزب الله از زیر مجموعه‌های الحشد الشعبی در شهر مرزی القائم در استان الانبار در غرب عراق را با هدف عملی کردن نقشه‌اش در باز کردن پای رژیم صهیونیستی به این منطقه دانست.

  التنف در سوریه مشرف به شهر مرزی «الرطبه» در غرب استان الانبار عراق است که آزادی آنجا و پاک سازی مناطق تحت تصرف داعش در استان الانبار عراق موجب می شود که تهران از راه زمینی و از طریق عراق به سوریه و سواحل مدیترانه و مرز ای شمالی سرزمین‌های اشغالی دسترسی داشته باشد که موجب تقویت محور مقاومت می‌شود و آمریکا و متحدانش سعی خواهند کرد تا به گونه‌ای عمل کنند که این مهم به هیچ وجه محقق نشود.

بسیاری در عراق معتقدند همان اندازه که حادثه حمله موشکی ششم دی ماه گذشته به پایگاه نظامی K1 در شمال غربی کرکوک مشکوک بود که در آن آمریکایی‌ها بر اساس یک ادعای کذب نیروهای  کتائب حزب الله عراق را  به آن متهم کرده و آنها را هدف گرفتند حمله راکتی شامگاه یکشنبه هم تکرار مجدد این سناریو در عراق باشد تا با القای وجود ناامنی برای سفارتش در بغداد بهانه لازم برای بقای نظامیان در این کشور را فراهم کند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول