اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

نتانیاهو درخواست مصونیت خود را پس گرفت

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درخواست مصونیت قضائی از محاکمه در جریان پرونده‌های فساد را پس گرفت.

نتانیاهو درخواست مصونیت خود را پس گرفت

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی امروز (سه‌شنبه) درخواست مصونیت قضائی خود را از پارلمان این رژیم (کنست)‌ پس گرفت.

به نوشته وبگاه «آی24 نیوز»، نتانیاهو در آخرین ساعات باقی‌مانده به تشکیل کمیته پارلمانی بررسی درخواست مصونیت خود در کنست را پس گرفت و دلیل آن را نیز «غیر منصفانه بودن» این روند توصیف کرد.

بر این اساس، با پس گرفته شدن درخواست مصونیت قضائی نتانیاهو، راه برای آغاز جلسات محاکمه و دادرسی پرونده‌های فساد دولتی وی در دیوان عالی رژیم صهیونیستی هموارتر شده است.

وی با انتشار پیام ویدئویی در صفحه فیسبوک خود، با ادعای اینکه روند بررسی درخواست مصونیتش در کنست بیشتر شبیه «سیرک» خواهد بود تا بررسی قضائی، گفت: «به رقبایم اجازه نمی‌دهم در حرکت تاریخی که هدایت آن را برعهده دارم، مداخله کنند».

دو هفته پیش بود که شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از مسئولان ارشد حزب لیکود گزارش داد در صورتی که شانس تصویب شدن درخواست مصونیت قضائی نتانیاهو در کنست کم باشد، وی این درخواست را پس می‌گیرد. (جزئیات بیشتر)

خبرنگار «تایمز اسرائیل» نیز در صفحه توئیتر خود نوشت اگر نتانیاهو درخواست خود را پس نمی‌گرفت، شش روز کامل در کنست جلسات استماع درباره اعطای مصونیت به نتانیاهو برگزار می‌شد و اتهامات فساد او به‌طور پیوسته در شبکه‌های خبری منعکس می‌شد.

 

 

«بنی گانتز» رئیس حزب آبی‌وسفید و رقیب نتانیاهو، فقط چند دقیقه بعد از این اقدام نتانیاهو، واکنش نشان داده و در صفحه توئیتر خود نوشت: «نتانیاهو به جلسه محاکمه می‌رود».

گانتز سپس خطاب به صهیونیست‌ها و ساکنان فلسطین اشغالی گفت: «اسرائیلی‌ها یک انتخاب واضح دارند، نخست‌وزیری را انتخاب کنند که به آنها خدمت می‌کند یا نخست‌وزیری را انتخاب کنند که برای خودش کار می‌کند. هیچکسی نمی‌تواند همزمان دولت و سه پرونده فساد به دلیل ارتشاء، کلاهبرداری و خیانت در امانت را هدایت کند».

دادستانی کل رژیم صهیونیستی چند ماه پیش در بیانیه‌ای اعلام کرد که نتانیاهو رسما به تقلب، دریافت رشوه و سوء استفاده از اعتماد عمومی متهم شده است. پلیس رژیم صهیونیستی سه پرونده در خصوص فساد دولتی و مالی علیه نخست وزیر خود تشکیل داده و طی یک سال اخیر از منابع مختلفی شامل دستیاران و وزیران پیشین کابینه، بازجویی کرده است.

روزنامه «جروزالم پست» نیز گزارش داده بود  اکثریت واضحی در کنست مخالف اعطای مصونیت قضائی به نتانیاهو هستند به همین دلیل انتظار می‌رود کمیته پارلمانی (که قرار بود امروز تشکیل شود) درخواست وی را رد کند.

از سوی دیگر از سوی دیگر دستیاران نتانیاهو، «یولی ادلستاین» رئیس کنست و هم‌حزبی او را به خیانت و «خنجر زدن از پشت» متهم می‌کنند زیرا او با کنار کشیدن خود از هرگونه مباحثه‌ای درباره درخواست مصونیت، اجازه داد که روند تشکیل کمیته برای بررسی این درخواست قبل از انتخابات سراسری در فلسطین اشغالی پیش برود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول