اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  نفت و انرژی

یکپارچه‌سازی شرکت‌های آب و فاضلاب روستایی و شهری از شنبه هفته آینده

مدیرعامل آب و فاضلاب کشور با بیان اینکه از هفته آینده طرح یکپارچه‌سازی شرکت‌های آب و فاضلاب‌های شهری و روستایی آغاز می‌شود و حکم سه مدیرعامل جدید در طرح یکپارچه‌سازی شرکت‌های آبفای کشور صادر شده است،‌ گفت: افزایش تأمین آب شهرها و روستاها از آب‌های سطحی افزایش می‌یابد.

یکپارچه‌سازی شرکت‌های آب و فاضلاب روستایی و شهری از شنبه هفته آینده

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، حمیدرضا جانباز در آیین  افتتاح طرح‌های آبرسانی آب و فاضلاب با بیان اینکه امروز آبرسانی به 74 روستا با جمعیت 145 هزار و 364 نفر انجام و این جمعیت را پوشش خواهد داد گفت: امروز با دستور رئیس جمهور آبرسانی به 74 روستا انجام شد که اعتباری بالغ بر 50 میلیارد تومان داشته است.

وی افزود: اجرای 27 حلقه چاه، 62 کیلومتر خط انتقال و 116 کیلومتر شبکه توزیع نشان می‌دهد که تأمین آب پایدار یکی از اهداف بلند دولت در روستاها است.

مدیرعامل آب و فاضلاب کشور با اشاره به اینکه در تعدادی از شهرستان‌ها اجرا و نصب تصفیه‌خانه‌ها با تکنولوژی نانوفیلتراسیون را در 14 شهرستان آغاز کرده‌ایم گفت: جمع‌آوری فاضلاب در روستاها آغاز شده به طوری که امروز شبکه جمع‌آوری و تصفیه‌خانه امامزاده داود به بهره‌برداری رسیده و با افتتاح این پروژه 395 روستا با جمعیت 750 هزار نفر از آب سالم و بهداشتی بهره‌مند خواهند شد.

جانباز با تأکید بر اینکه موضوع آبرسانی روستایی در کشور یک اتفاق بزرگ در دولت محسوب می‌شود گفت: این اقدام با سرعت خوبی در حال انجام است به طوری که در استان تهران در روستاها جمعیتی بالغ بر 750 هزار نفر از آب سالم و بهداشتی بهره‌مند شده‌اند و به احتمال زیاد تصفیه‌خانه ششم و با عنایت رئیس سازمان مدیریت برنامه‌ریزی استان تهران تا خرداد ماه سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید چرا که تجهیزات این تصفیه‌خانه از گمرک خارج شده و زودتر از برنامه افتتاح خواهد شد.

وی گفت: تمام تلاش ما این است که تأمین آب شهرها و روستاها از آب‌های سطحی افزایش پیدا کند بنابراین به این سمت رفته‌ایم که تأمین آب شهرها و روستاها از آب‌های زیرزمینی کاهش و آب‌های سطحی افزایش پیدا کند.

مدیرعامل آب و فاضلاب کشور با اشاره به اینکه ادغام شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی پس از ماه‌ها تصویب از سوی دولت از شنبه هفته آینده یکپارچه‌سازی شرکت‌های آب و فاضلاب کشور ایجاد و اجرایی خواهد شد، بنابراین حکم سه تن از مدیران عامل این شرکت‌ها نیز که مربوط به مدیران  آب و فاضلاب استان تهران، اصفهان و آذربایجان غربی صادر شده است.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول