اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

ارتش چین به آمریکا درباره «اقدامات تحریک‌آمیز» هشدار داد

ارتش جمهوری خلق چین ورود بدون اجازه یک ناو جنگی آمریکایی به آب‌های سرزمینی چین را «تحریک‌آمیز» خواند و به واشنگتن هشدار داد.

ارتش چین به آمریکا درباره «اقدامات تحریک‌آمیز» هشدار داد

به گزارش گروه بین‌‌الملل خبرگزاری فارس، به رغم توجهات بین‌المللی به موضوع شیوع ویروس کرونا در چین و سرایت آن به چندین کشور دیگر جهان، آمریکایی‌ها در اقدامی که هشدار تند پکن را به دنبال داشته، یک ناو جنگی خود را وارد آب‌های سرزمینی چین کردند.

به نوشته شبکه «سی‌جی‌تی‌ان»، سخنگوی ارتش جمهوری خلق چین  اقدام اخیر آمریکا در ورود بدون اجازه یک ناو جنگی این کشور به آب‌های  سرزمینی چین در دریای چین جنوبی را محکوم کرد و این اقدام را «تحریک‌آمیز» خوانده است.

«لی هوآ مین» سخنگوی ارتش چین با صدور یک بیانیه اعلام کرد، یک ناو جنگی آمریکا روز شنبه بدون اجازه وارد آب‌های سرزمینی چین شد و با هشدار ارتش چین منطقه را ترک کرد.

به گفته این ژنرال چینی، «ارتش جمهوری خلق چین به حفظ حاکمیت ملی، امنیت و حفاظت از صلح و ثبات در دریای چین جنوبی مصمم است و اینکه کشتی‌های آمریکایی از چه ترفندهایی استفاده می‌کنند، خللی در این موضوع ایجاد نمی‌کند».

این مقام نظامی چینی اشاره دقیقی به مکانی که کشتی جنگی آمریکایی وارد آب‌های چین شده، نکرده است.

مقام‌های پکن پیش از این بارها به آمریکایی‌ها درباره تحرکاتشان در دریای چین جنوبی و تنگه تایوان هشدار داده‌ و این مناطق را بخشی از سرزمین چین خوانده‌اند اما تحرکات واشنگتن ادامه یافته است (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول