اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

افزایش صادرات ایران به اقلیم کردستان عراق/ از ابتدای امسال ۹ میلیارد دلار صادرات به عراق داشته‌ایم

رئیس اتاق مشترک ایران و عراق با بیان اینکه مسائل و مشکلات ناشی از ناامنی‌های اخیر در عراق بر وضعیت صادرات ایران به عراق، موقت است، گفت: علیرغم کاهش صادرات به جنوب عراق، صادرات به اقلیم کردستان عراق افزایش یافته است.

افزایش صادرات ایران به اقلیم کردستان عراق/ از ابتدای امسال ۹ میلیارد دلار صادرات به عراق داشته‌ایم

یحیی آل اسحاق در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در مورد وضعیت تجارت با عراق، گفت: مسائل و مشکلات ناشی از ناامنی‌های اخیر در عراق بر وضعیت تجارت دو کشور موقتی و گذرا است. 

وی با بیان اینکه امنیت یک شاخه اصلی از توسعه اقتصادی است، گفت: اگرچه وضعیت اخیر تاثیراتی بر تجارت دو کشور داشته و صادرات ما به جنوب عراق کاهش یافته اما در مقابل صادرات ایران به اقلیم کردستان افزایش یافته است و از این طریق کاهش صادرات جبران شده است. 

رئیس اتاق مشترک ایران و عراق با بیان اینکه چهارشنبه  گذشته (دوم بهمن 98)  2 هزار کامیون کالا به عراق صادر شد، گفت: در 9 ماهه ابتدای امسال 9 میلیارد دلار صادرات کالا و خدمات به عراق داشته‌ایم و تا پایان سال قطعا این رقم افزایش می‌یابد. 

وی با اشاره به صادرات 13 میلیارد دلاری ایران به عراق در سال 97 اظهار داشت: اما باید به این نکته توجه کرد، بازار عراق یک مسیر اتوبانی نیست بلکه مسیر سنگلاخی است و برای عبور از این مسیر بایددارای شرایط خاص بود. 

آل اسحاق بیان داشت: بازرگانان در مسیر صادرات به عراق باید دارای عزم و اراده جدی باشد و دارای قدرت ریسک پذیری باشند زیرا صادرات به این کشور به صورت اتوماتیک وار انجام نمی‌شود و قطعا باید جوانب مختلف کار را در نظر گرفت و برای استمرار تجارت با این کشور باید اقتضائات آن را در نظر گرفت. 

انتهای پیام/ 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول