اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

چالش جدید اروپا در متقاعد کردن مردم برای مصرف گوشت و مرغ آمریکایی

پس از توافق با چین به نظر می‌رسد آمریکایی‌ها حالا همه توجه خود را معطوف به اروپا کرده‌اند. وزیر کشاورزی آمریکا گفته است اتحادیه اروپا باید در موضوع ممنوع کردن واردات مرغ و گوشت هورمونی از آمریکا تجدید نظر کند.

چالش جدید اروپا در متقاعد کردن مردم برای مصرف گوشت و مرغ آمریکایی

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از اسپوتنیک، سانی پردو، وزیر کشاورزی آمریکا، اعلام کرد: اتحادیه اروپا باید به عنوان بخشی از مذاکرات تجاری با آمریکا بر موضوع اعمال ممنوعیت بر واردات مرغ و گوشت هورمونی از آمریکا تجدید نظر کند. 

وی ادامه داد:‌ ما متوجهیم که اتحادیه اروپا در متقاعد کردن مردم خود برای استفاده از مرغ و گوشت آمریکایی با یک چالش مواجه است.

پردو پس از دیدار با فیل هوگان، کمیسر تجاری اتحادیه اروپا، گفت: آنها باید در ارتباط با مردم خود بگویند که باید بر اساس علم، امنیت غذایی و قیمت‌گذاری و توان مالی تصمیم بگیرند. ما دیگر از کلورین برای پرورش مرغ استفاده نمی‌کنیم.

این وزیر آمریکایی همچنین گفت: هیچ مدرکی وجود ندارد که استفاده از هورمون در تولید گوشت بر سلامت افراد تاثیر منفی بگذارد.

پردو معتقد است:‌ این ترس از سوی گروه‌های مدنی به مردم منتقل شده است.

وی می‌گوید:‌مردم اروپا باید متوجه شوند که در صورتی که تولید کنندگان محصولات دامی بخواهند از تکنولوژی فاصله بگیرند مزیت رقابتی خود را از دست خواهند داد.

این وزیر آمریکایی می‌گوید: در مذاکرات تجاری بین اتحادیه اروپا و آمریکا باید به موضوع 10 تا 12 میلیارد دلار تجارت نامتعادل که به نفع اتحادیه اروپاست، پرداخته شود.

از سال 2018 با اعمال  تعرفه بر آلومینیوم و فولاد توسط کاخ سفید اتحادیه اروپا و آمریکا درگیر اختلاف تجاری هستند.

کارشناسان می‌گویند:‌در صورتی که ترامپ تهدید اخیر خود در اعمال تعرفه بر واردات خودرو از اروپا را عملی کند جنگ تعرفه بین دو کشور شرایط جدی‌تری را تجربه خواهد کرد.

در سال 2015 و زمانی که اتحادیه اروپا و آمریکا در حال مذاکره برای بستن یک قرارداد تجاری بودند، مردم این قاره به خیابان‌ها آمده و تظاهرات گسترده‌ای را در مخالفت با آن برگزار کردند.

مردم  اروپا  معتقد بودند اجرای این سیاست‌ها اوضاع اشتغال، محیط زیست و حتی تولید محصولات غذایی در اروپا را بحرانی کرده و در نهایت مخالفت مردم باعث شد تا این مذاکرات بدون نتیجه متوقف شود.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول