اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

افشای محتوای کتاب بولتون جمهوری‌خواهان را با هم درگیر کرد

انتشار بخش‌هایی از کتاب مشاور سابق امنیت ملی آمریکا که نشان می‌دهد ترامپ کمک مالی به اوکراین را به عنوان گرو نگه داشته، موجب اختلاف و درگیری میان اعضای حزب جمهوری‌خواه شده است.

افشای محتوای کتاب بولتون جمهوری‌خواهان را با هم درگیر کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، درز محتوای پیش‌نویس کتاب «جان بولتون» مشاور سابق امنیت ملی آمریکا که از سوء استفاده «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا از اختیاراتش حکایت دارد، موجب بروز درگیری و اختلاف در حزب جمهوری‌خواه شده است.

در حالی که پیش از این حزب جمهوری‌خواه اعلام کرده بود قصد ندارد در جلسه محاکمه ترامپ در سنا شاهدی را دعوت کند، اما حالا برخی از اعضای این حزب می‌گویند بولتون باید به جلسات محاکمه احضار شده و در مورد آنچه درباره پرونده موسوم به «اوکراین‌گیت» می‌داند، شهادت دهد.

به نوشته پایگاه «هیل»، «میت رامنی» و «سوزان کالینز» از جمله سناتورهای جمهوری‌خواهی هستند که می‌گویند اطلاعات تازه در مورد دانسته‌های بولتون نشان می‌دهد که وی باید در سنا شهادت دهد.

با این وجود، سران حزب جمهوری‌خواه در روزهای اخیر تلاش کرده‌اند انگیزه‌های بولتون برای انتشار این اطلاعات را زیر سؤال برده و ادعاهای مطرح‌شده در نسخه پیش‌نویس کتاب وی را رد کنند.

روز گذشته «میچ مک‌کانل» رهبر اکثریت جمهوری‌خواه سنا در نشستی به هم‌حزبی‌هایش توصیه کرد از درخواست برای احضار بولتون به سنا، خودداری کنند.

با این وجود، رامنی می‌گوید اکنون «بسیار محتمل» است که دستکم ۴ نفر از سناتورهای جمهوری‌خواه، به طرح احضار بولتون رأی مثبت دهند. از آنجا که سنا ۱۰۰ کرسی دارد و ۵۳ عضو آن جمهوری‌خواه هستند، حمایت تنها ۴ سناتور جمهوری‌خواه با طرح احضار بولتون، آرای لازم را به دموکرات‌ها می‌دهد تا این طرح را تصویب کنند.

کالینز نیز در این رابطه گفته است: «گزارش‌ها درباره کتاب جان بولتون، لزوم دعوت از شهود را تقویت کرده و موجب بروز بحث‌هایی بین شماری از همکاران من شده است.»

این در حالی است که سران حزب جمهوری‌خواه از جمله مک‌کانل مدعی هستند که موافقت با درخواست دموکرات‌ها برای دعوت از بولتون، «میک مالوینی» رئیس دفتر ترامپ و شهود دیگر، می‌تواند فرآیند محاکمه ترامپ را به شکلی نامحدود طولانی کند.

مک‌کانل همچنین اشاره کرده است که بر اساس قوانین مصوب محاکمه، بعد از آنکه مدیران محکمه و وکلای ترامپ ادله و توضیحات خود را قرائت کنند، سنا در مورد امکان احضار شهود رأی‌گیری می‌کند و بهتر است سناتورها دستکم فعلا در این مورد سکوت کنند.

به نوشته هیل، سران حزب جمهوری‌خواه روز دوشنبه بخش اعظم وقت خود را به تلاش برای کم‌اهمیت جلوه دادن ادعاهای بولتون اختصاص دادند، به این امید که شاید سناتورها را از اصرار برای دعوت از بولتون به سنا منصرف کنند.

«جان باراسو» از سناتورهای جمهوری‌خواه، دیروز در این مورد گفت: «برای من چیزی تغییر نکرده است. هیچ‌چیزی به آنچه که مدیران مجلس نمایندگان می‌گفتند، افزوده نشده است.»

«جان تون»، «مایک راوندز» و «جان کورنین» از جمله دیگر سناتورهای جمهوری‌خواهی هستند که دیروز اظهارات بولتون را کم‌اهمیت توصیف کردند.

بامداد دیروز روزنامه «نیویورک‌تایمز» که به بخشی از پیش‌نویس کتاب بولتون دست پیدا کرده، گزارش داد که مشاور سابق ترامپ در کتاب خود مدعی شده است که شخصا از رئیس‌جمهور آمریکا شنیده که کمک‌های مالی به اوکراین را با این هدف مسدود کرده که کی‌یف برای تحقیق در مورد هلدینگ «بوریسما» تحت فشار قرار گیرد. بوریسما شرکتی اوکراینی است که «هانتر بایدن» پسر «جو بایدن» از نامزدهای پیشتاز حزب دموکرات، عضو هیأت مدیره آن است. دموکرات‌ها می‌گویند ترامپ با تلاش برای تحقیق در مورد این شرکت، قصد داشته بایدن را به فساد مالی متهم کرده و اعتبار او را خدشه‌دار کند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول