اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  مسجد و هیئت

مساجد کشور روایتگر انقلاب به زبان هنر می‌شوند

رئیس کارگروه مساجد ستاد گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: در ایام‌الله دهه فجر، مراسم «انقلاب به روایت هنر» با موضوعات شعر، سرود، نمایش، پخش فیلم و خاطره‌گویی در مساجد منتخب برگزار می‌شود.

مساجد کشور روایتگر انقلاب به زبان هنر می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام حبیب‌رضا ارزانی رئیس کارگروه مساجد ستاد گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی با اشاره به برنامه‌های فرهنگی پیش‌بینی شده در مساجد برای ایام‌الله دهه فجر اظهارداشت: تلاش می‌کنیم همه فعالیت‌های گرامیداشت دهه فجر در سراسر کشور با مشارکت مردم اجرایی شود و در این راستا کارگروه‌های مختلفی در زمینه‌های سرود، برگزاری مسابقات کتابخوانی، اعزام مبلغ و مبلغه، برگزاری نمایشگاه و مسابقات قرآنی، اجرای برنامه میزخدمت در برخی مساجد، برنامه ۱۰ شب۱۰ مسجد و بسیاری برنامه‌های دیگر، با همکاری دستگاه‌های مختلف عضو این کارگروه‌ به مناسبت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برنامه‌ریزی شده است.

وی افزود: مسابقه کتابخوانی از کتاب «آینده انقلاب اسلامی» اثر استاد شهید مطهری به‌صورت مجازی ویژه اعضای کانونهای مساجد و مسجدی ها در این ایام برنامه‌ریزی شده است و فراخوان جشنواره سرود هوای تازه ویژه بزرگداشت چهل ‌و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی نیز اعلام شده تا بتوان از این طریق سرودهای نو و جذابی در ایام الله دهه فجر توسط بچه‌های مسجد اجرایی کنیم.

ارزانی با اشاره به راه‌اندازی پویش #مسجد_کانون_انقلاب گفت: این پویش با هدف تبیین و تشریح نقش مساجد در پیروزی انقلاب اسلامی در فضای مجازی طراحی شده است که علاقه‌مندان می‌توانند محتواهای تولیدی خود را با این هشتگ در فضای مجازی منتشر کنند.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: اکران مردمی فیلم‌های سینمایی مرتبط با انقلاب اسلامی در ایام دهه فجر در مساجد پیش بینی شده است. همچنین جشنواره مجازی کودکانه فهما با هدف روایت انقلاب اسلامی به زبان کودکان نیز در دستور کار است تا بتوان از این طریق نسل جدید کشور را با انقلاب اسلامی آشنا کرد.

وی با اعلام اینکه مراسم «انقلاب به روایت هنر» با موضوعات شعر، سرود، نمایش، پخش فیلم و خاطره‌گویی در مساجد منتخب برگزار می‌شود، گفت: تجلیل از خانواده شهدا و هنرمندان انقلابی در مساجد، بزرگداشت یاد و خاطره «سردار شهید حاج قاسم سلیمانی» و همرزمان شهیدش، آذین‌بندی و نصب پرچم درمحله و مساجد ، عطرافشانی مزار مطهر شهدا، برگزاری محفل انس با قرآن و قرائت دسته‌جمعی سوره مبارکه فجر در قالب طرح تلاوت نور، برپایی نمایشگاه‌های محتوایی و آموزشی با موضوع انقلاب اسلامی از دیگر برنامه‌های کانون‌های مساجد در ایام الله دهه فجر در کشور است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول