اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

معترضان فلسطینی تصاویر ترامپ و پرچم آمریکا را به آتش کشیدند

مردم فلسطین در کرانه باختری در اعتراض به طرح سازش تحمیلی «معامله قرن» به خیابان‌ها آمدند و تصاویر رئیس جمهور آمریکا و پرچم این کشور را آتش زدند.

معترضان فلسطینی تصاویر ترامپ و پرچم آمریکا را به آتش کشیدند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، صدها نفر از مردم فلسطین شامگاه امروز (سه‌شنبه) در اعتراض به طرح سازش تحمیلی «معامله قرن» توسط «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا به خیابان‌ها آمدند.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد که مردم فلسطین در تظاهرات خود در «رام الله» واقع در کرانه باختری، تصاویر ترامپ و «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی را به آتش کشیدند.

این اقدام معترضان فلسطینی پس از اعلام طرح معامله قرن توسط ترامپ انجام گرفته است. ترامپ، امشب در کنار نتانیاهو و در یک شوی تبلیغاتی-انتخاباتی، جزئیات این طرح ادعایی را مطرح کرد.

روزنامه الکترونیکی «رأی الیوم» نیز گزارش داد که امشب بیش از «سه‌هزار فلسطینی در غزه، علیه طرح آمریکا به خیابان‌ها آمدند؛ [طرحی] که طرف فلسطینی آن را رد کرده است.

این روزنامه ضمن پیش‌بینی در خصوص افزایش دامنه اعتراضات مردم فلسطین علیه این طرح، تأکید کرد که در جریان این اعتراضات، پرچم‌های آمریکا نیز به آتش کشیده شد.

معترضان فلسطینی در محکومیت و رد این طرح تحمیلی، شعارهایی مانند «لا لا للصفقة» (نه نه به معامله) و”الصفقة لن تمر» (معامله اجرایی نخواهد شد) را سر دادند.

افزون بر تظاهرات در غزه، ساکنان شهرهای مختلف فلسطینی و همچنین اردوگاه‌های نوار غزه واقع در کرانه باختری، به خیابانها ریختند. معترضان همچنین از جامعه بین‌الملل خواستند که طرح دولت ارمپ را رد کند.

طرح ترامپ که در حمایت کامل از رژیم صهیونیستی است، مسئله فلسطین را از بین می‌برد و دیگر کشور مستقلی به نام فلسطین تشکیل نخواهد شد.

این اظهارات ترامپ و نتانیاهو و تحمیل یکجانبه این طرح، اعتراضات و محکومیتهای داخلی و بین‌المللی را به همراه داشته است؛ به نحوی که بسیاری از سیاستمداران عربی و حتی غربی و آمریکایی، آن را در حمایت آشکار از رژیم صهیونیستی عنوان کردند (جزئیات بیشتر).

«جمال نزال» عضو شورای انقلابی جنبش فتح فلسطین هم گفت که «معامله قرن، یک تبلیغات انتخاباتی مشترک برای دو فرد بحران‌زده است».

وی تأکید کرد که این جنبش، پیشنهادهای دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا را نمی‌پذیرد، هر چند که ترامپ «به صورت مبهم اعلام کرد که قدس شرقی پایتخت فلسطین خواهد بود».

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول