اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

مسائل ژئوسایت نمکدان قشم ثمره عدم تعامل است

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری هرمزگان گفت: واگذاری اراضی شیلاتی در مجاورت ژئوسایت نمکدان قشم نتیجه عدم تعامل بوده و حاکمیت دوگانه این شهرستان در برخی موارد چالش برانگیز است.

مسائل ژئوسایت نمکدان قشم ثمره عدم تعامل است

به گزارش خبرگزاری فارس از قشم، رضا برومند شامگاه امروز پس از بازدید میدانی جمعی از مدیران کل استانی، مدیران شهرستانی، معاونین سازمان منطقه آزاد و دادستان عمومی و انقلاب قشم از مزارع پرورش میگو در حال احداث هم‌جوار ژئوسایت نمکدان این جزیره در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مسائل پیش آمده مربوط به دو حوزه حریم و ضوابط است.

وی افزود: اطلاعات مربوط به ژئوپارک قشم در اختیار سازمان منطقه آزاد قشم بوده و زمانی که یک اثر به ثنت ملی یا جهانی می‌رسد آن دستگاه موظف است اطلاعات مربوط به زمان ثبت، حریم و ضوابط را به تمام دستگاه‌های ذیربط ارسال کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری هرمزگان تصریح کرد: قبلا از سازمان منطقه آزاد قشم خواسته‌ایم اطلاعات را در اختیار قرار دهد اما این اطلاعات در اختیار دستگاه‌های مرتبط قرار نگرفته و اگر اطلاع‌رسانی شده بود شاید تصمیم دیگری اتخاذ می‌شد.

برومند با بیان اینکه رخداد چنین مسائلی نتیجه عدم تعامل است، ادامه داد: حاکمیت دوگانه شهرستان قشم در برخی موارد چالش برانگیز می‌باشد.

گفتنی است؛ بخشی از عملیات اجرایی در واگذاری 300 هکتاری نیازمند بررسی مجدد بوده که از سوی دادستان قشم دستور توقف آن صادر شد.

انتهای پیام/88050

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول