اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

قدرتمندترین «تلسکوپ» ناسا با تأخیر پرتاب می‌شود

قدرتمندترین و پیچیده‌ترین تلسکوپ فضایی ناسا که قرار بود پس از چندین بار تأخیر در مارس 2021 پرتاب شود، باز هم با تأخیر مواجه شده است.

قدرتمندترین «تلسکوپ» ناسا با تأخیر پرتاب می‌شود

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از ورج، قدرتمندترین و پیچیده‌ترین تلسکوپ فضایی ناسا که قرار بود پس از چندین بار تأخیر در مارس ۲۰۲۱ پرتاب شود، باز هم با تأخیر مواجه شده است.

کارشناسان فناوری تأکید می‌کنند، تأخیر در پرتاب این تلسکوپ علاوه براینکه برنامه‌‌های تنظیم شده برای آن را طولانی می‌کند،‌ بودجه مورد نیاز را هم افزایش می‌دهد.

جیمز وب قرار است جانشینی برای هابل باشد؛ ساخت این تلسکوپ برای آژانس هوانوردی آمریکا بیش از ۱۰ میلیارد دلار هزینه برداشته و قرار است پس از ۱۲ سال تأخیر به زودی آخرین مراحل مونتاژ را پشت سر بگذارد. 

در حال حاضر مشکلات فنی پیش بینی نشده، روند اتمام کار این تلسکوپ را طولانی‌تر کرده و همین موضوع منجر به اختلال در برنامه‌های دیگر  آژانس ناسا شده است.

به لطف آنالیز جدیدی که در ماه اکتبر توسط افراد مشغول به کار در این برنامه انجام شد، تنها ۱۲ درصد شانس وجود دارد که ناسا بتواند به هدف خود در مارس ۲۰۲۱ برسد.

به گفته متخصصان، در دهه ۱۹۹۰ تصور می‌شد این تلسکوپ بین ۱ تا ۳.۵ میلیارد دلار هزینه بردارد، اما درنهایت ساخت جیمز وب بیش از ۱۰ میلیارد دلار هزینه داشته که تأخیر در پرتاب، این مبلغ را مجدد افزایش خواهد داد.

مونتاژ تلسکوپ جیمز وب در مرکز پروازهای فضایی گادرد در حال انجام است؛ این مرکز نخستین و قدیمی‌ترین مرکز فضایی ناسا و یکی از مراکز مهم ناسا است که در واشینگتن، دی. سی.گرین‌بلت، ماریلند، ایالات متحده آمریکا قرار دارد.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول