اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  مسجد و هیئت

صدیقی:‌ مردم در انتخابات نمایندگان استکبار‌ستیز انتخاب کنند نه سازشگر

امام جمعه موقت تهران گفت: مردم در انتخابات پیش رو کنار ولایت بمانند و مجلسی انقلابی، نوکر مردم گره‌گشا، خونخواه قاسم سلیمانی و مقاوم در برابر استکبار انتخاب کنیم تا با قاتلان مقابله کند و برجام دیگری ذلت‌بار دیگری به وجود نیاورد.

صدیقی:‌ مردم در انتخابات نمایندگان استکبار‌ستیز انتخاب کنند نه سازشگر

به گزارش خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس، اجتماع هیأت‌های فاطمی ظهر امروز چهارشنبه ۹ بهمن ماه مصادف با سالروز شهادت حضرت زهرا (س) در میدان فاطمی تهران برگزار شد.

بر اساس این گزارش این مراسم با اقامه نماز ظهر و عصر آغاز و سپس قرآن کریم تلاوت شد و پس از آن محسن طاهری مداح اهل بیت (ع) به مدیحه‌سرایی پرداخت.

در ادامه این مراسم آیت‌الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه حضرت زهرا (س) یک چهره قرآنی است اظهار داشت:‌ ایشان در آیه مباهله به عنوان حجت خدا معرفی شده است و در آیه تطهیر نیز از پاکی ایشان سخن گفته شده است. طهارت ایشان بالاتر از تمامی انبیاست و ایشان نسبت به تمام آنها به جز پیامبر(ص) برتری دارد.

وی با بیان اینکه شاهد خواستن از ایشان در مسئله فدک مقابله با آیه تطهیر است، گفت:‌ ایشان فدک را برای خود نمی‌خواست زیرا حتی قوت خود و فرزندان را به مسکین و یتیم اهدا می‌کرد به طوری که خود آنها گرسنه می‌ماندند اما شکم دیگران را سیر می‌کردند و امروز ما نیز در این شرایط اقتصادی که ناشی از بی‌کفایتی مسئولین است که گرانی و تحریم را بر ملت مظلوم و شهادت پرور ما تحمیل کرده است. باید از ایشان الگو بگیریم و به یکدیگر کمک کنیم.

صدیقی افزود: در اسلام داریم انسان باید از حرف زدن بسیار پرهیز کند زیرا موجب گناه می‌شود و از سوی دیگر باید زیادی مال خود را در راه خدا انفاق کند. مردم ما در حوادث طبیعی مانند سیل و زلزله وارد عمل می‌شوند و دست نیازمندان را می‌گیرند الحمدالله تا امروز نیز کم نگذاشته‌ایم و خدا نیز برای ما کم نگذاشته است و به ما قدرت داده که می‌توانیم پایگاه آمریکایی‌ها را مورد هدف قرار دهیم یا پهپاد آنها را سرنگون کنیم و سرداری چون قاسم سلیمانی تربیت کنیم.

 

 

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه مردم جهان با شهادت حاج قاسم سلیمانی اسلام را بازخوانی کردند و مجالس بزرگداشت بسیاری برای او برگزار کردند، تصریح کرد: شهادت حاج قاسم عزاداری‌های فاطمیه را جلو انداخت و بی‌خبرها را در سراسر جهان خبردار کرد. زیرا قاسم سلیمانی قدرت آمریکا را و شاخ داعش را در این منطقه شکسته بود و استکبار را بی‌آبرو کرده بود و در نهایت با شهادت خود جریانی به راه انداخت.

وی با بیان اینکه حاج قاسم سلیمانی در کشورهای مختلف با ایجاد گروه‌های مقاومت برای امام زمان (عج) قشون تربیت کرد،‌گفت: خون الهی‌اش در دنیا مایه تبلیغ و بیداری خفتگان شد زیرا او تربیت یافته دامن حضرت زهرا (س) بود.

صدیقی اضافه کرد: مورد اصابت قرار گرفتن هواپیمای آمریکایی در افغانستان امری عادی نیست که افسران و جاسوسان مهم و خطرناکی در آن حضور داشتند و کشته شدند. این دست انتقام خداست و خدا قهر خود را نسبت به این افراد آغاز کرده است. 

امام جمعه موقت تهران گفت: امروز باید مقلد حضرت زهرا (س) باشیم و در این شرایط اقتصادی به یکدیگر کمک کنیم. به این خیرخواهی درهای بسته را باز خواهد کرد و در روایت هم داریم از آن چه دارید بگذرید تا خداوند چندین برابر و بی‌حساب به شما برکت دهد. امروز در کشور سیل‌زده‌ها، مشکل‌دارها و بیکارهایی وجود دارند که نیازمند کمک ما مردم هستند. نباید منتظر مسئولین باشیم که امتحان خود را خوب ندادند. باید به هم رحم کنیم تا خداوند رحمتش را به ما نازل کند.

وی با بیان اینکه دومین درس حضرت زهرا (س) برای ما حضور در صحنه دفاع از ولایت، قرآن و قوانین شرعی بود گفت: ایشان یک نفره برای حضرت علی (ع) قشونی بود و شهادتش موجب بیداری نسل‌های بسیاری شد و ولایت امیرالمؤمنین علی (ع) و قرآن را احیا کرد.

صدیقی با بیان اینکه تمام زندگی حضرت زهرا (س) تبلیغ امیرالمؤمنین علی (ع) و ولایت بود، خاطرنشان کرد: ایشان دو خطبه داشتند که تماماً هدایتگر بود و در آنها فرمودند علی (ع) را کنار گذاشتید و چه کسی را  جای او کردید. ما نیز در انتخابات پیش رو باید به تأسی از ایشان کنار ولایت بمانیم و مجلسی انقلابی نوکر مردم گره‌گشا، خونخواه قاسم سلیمانی مقاوم در برابر استکبار انتخاب کنیم تا با قاتلان مقابله کند و نه با آنان سازش و معامله کند و برجام دیگری را که سراسر ذلت و خسارت داشت برای ما به وجود آورد.

براساس این گزارش، در ادامه این مراسم امین مقدم، عبدالرضا هلالی، روح‌الله بهمنی و محمدحسین حدادیان به مدیحه‌سرایی پرداختند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول