اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

فرایند جدید صدور و تمدید کارت بازرگانی ابلاغ شد+سند

پیرو توافق سه‌جانبه بین وزارت صنعت، معدن و تجارت، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز فرایند جدید صدور و تمدید کارت بازرگانی ابلاغ شد.

فرایند جدید صدور و تمدید کارت بازرگانی ابلاغ شد+سند

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، پیرو توافق سه‌جانبه بین وزارت صنعت، معدن و تجارت، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، فرایند جدید صدور و تمدید کارت بازرگانی در زمان مقرر (1398.11.8) توسط حسین مدرس خیابانی قائم مقام وزیر در امور بازرگانی ابلاغ شد.

 فرایند جدید صدور و تمدید کارت بازرگانی  

متن کامل این ابلاغیه به شرح زیر است:

احتراماً، پیرو توافقات به عمل آمده با ریاست محترم اتاق بازرگانی، صنایع، معدن و کشاورزی ایران و جمع‌بندی جلسه مورخ 1398.11.6 بین نمایندگان این وزارتخانه و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و با حضور نماینده ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در اجرای تکلیف قانونی در زمینه اصلاح فرایند صدور و تمدید کارت بازرگانی فرآیند جدید صدور و تمدید کارت بازرگانی با هدف تسهیل، شفاف‌سازی و کنترل مؤثر به شرح ذیل ارسال می‌گردد.

شایان ذکر است، فرایند مذکور با رعایت حفظ جایگاه حاکمیتی و شأن نظارتی وزارت صنعت، معدن و تجارت از یک طرف، مسئولیت اجرایی اتاق بازرگانی از طرف دیگر و تسهیل و تسریع در انجام امور متقاضیان ذی‌ربط تدوین گردیده است.

از این‌رو به استناد قوانین و مقررات مربوطه و اسناد بالادستی از جمله ماده 3 قانون مقررات صادرات و واردات، بند (ت) ماده 6، ماده 3 آیی»‌نامه اجرایی، مواد 5 و 6 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، فرایند جدید صدور و تمدید کارت بازرگانی به شرح گام‌های اجرایی ذیل با رعایت یکپارچگی در ورود اطلاعات از طریق سامانه جامع تجارت، تعیین نقش نظارتی وزارت صنعت، معدن و تجارت و انجام امور اجرایی توسط اتاق بازرگانی جهت اجرا ابلاغ می‌گردد:

1- ثبت  درخواست صدور یا تمدید کارت بازرگانی توسط متقاضیان در سامانه جامع تجارت به عنوان سامانه یکپارچه تجارت.

2- بررسی و تأیید درخواست صدور یا تمدید کارت بازرگانی براساس استعلام از مراجع ذی‌ربط توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت در سامانه مربوطه.

3- ارسال نتایج استعلام انجام شده از درخواست متقاضیان به سامانه اتاق بازرگانی به صورت سیستمی.

4- بررسی و احراز صلاحیت متقاضیان درخواست صدور یا تمدید کارت بازرگانی توسط اتاق بازرگانی با انجام اقداماتی نظیر دریافت و بررسی اسناد و مدارک، برگزاری دوره‌های آموزشی، بازدیدهای میدانی و مصاحبه حضوری و احراز صلاحیت حرفه‌ای افراد.

5- صدور کارت بازرگانی پس از احراز صلاحیت افراد متقاضی توسط اتاق بازرگانی مطابق ضوابط و مقررات قانونی و ارسال نتیجه آن به وزارت صنعت، معدن و تجارت به صورت سیستمی.

6-تحویل کارت بازرگانی به متقاضیان واجد شرایط توسط اتاق بازرگانی و کنترل بر نحوه عملکرد بازرگان و تجار.

7- ضمن ارسال نمودار فرایند اجرایی این موضوع یادآور می‌شود مسئولیت بررسی و تأیید اهلیت متقاضیان به تناسب شاخص‌های مورد نظر به عهده هر یک از طرفین (وزارت صنعت، معدن و تجارت و اتاق بازرگانی) می‌باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول