اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

سفارت ایران در پکن: تاکنون موردی از ابتلای ایرانیان مقیم به ویروس کرونا گزارش نشده

سفارت ایران در چین با بیان اینکه تاکنون موردی از ابتلای ایرانیان مقیم به ویروس کرونا گزارش نشده، اعلام کرد که این سفارتخانه در حال بررسی گزینه های مختلف برای متقاضیان ایرانی خروج از ووهان است.

سفارت ایران در پکن: تاکنون موردی از ابتلای ایرانیان مقیم به ویروس کرونا گزارش نشده

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، سفارت جمهوری اسلامی ایران در پکن در اطلاعیه ای ضمن تشریح آخرین اقدامات انجام شده در پی شیوع ویروس کرونا در چین اعلام کرد:هم اکنون ۸۰ نفر از هموطنانمان در شهر ووهان حضور دارند که سفارت در تماس مستمر با آنان، پیگیری وضعیت و سلامت آنهاست.

در این اطلاعیه آمده است: اقدامات و پیگیری های متعددی در خصوص امور و درخواست های ایرانیان مقیم چین در حال انجام است. مشکلات آنان به ویژه درخواست خروج،  مهر خروج سربازی، حمایت های معیشتی و بهداشتی در حال پیگیری است که برخی از آنان انجام شده و بدیهی است حصول تمام درخواست ها نیازمند همکاری سایر نهادها نیز است.

*تاکنون موردی از ابتلای ایرانیان مقیم به ویروس کرونا گزارش نشده 

این سفارتخانه با اعلام اینکه خوشبختانه تاکنون موردی از ابتلای ایرانیان مقیم عزیز به این ویروس گزارش نشده است، افزوده است:به دلیل ریسک بالای ابتلا و انتشار بیماری در فرآیند جابجایی گروهی افراد،  خروج اتباع خارجی از ووهان از سوی مقامات محل و سازمان جهانی بهداشت توصیه نمی شود. با وجود آن، سفارت در حال بررسی و اجرای گزینه های مختلف برای متقاضیان خروج از ووهان است.

در بیانیه مذکور آمده است: برای مبارزه با شیوع این ویروس، تعطیلات عید بهاره چین تمدید شده، لذا به هموطنانی که قصد سفر به چین دارند توصیه می شود سفر خود را به تعویق بیندازند.

سفارت ایران در چین در این بیانیه خاطرنشان کرده است: اکثر دانشگاه های چین ترم جدید را با تاخیر آغاز خواهند کرد، لذا دانشجویانی که هم اکنون در ایران هستند، پیش از عزیمت، از زمان شروع ترم جدید اطلاع حاصل کرده و جهت مراجعت به چین تعجیل نکنند.

در این بیانیه همچنین آمده است: به علت دوره پنهان این ویروس، ضروری است هموطنان ارجمندی که از چین به ایران مراجعت می کنند مراقبت های ویژه به مدت دو هفته انجام داده و در صورت مشاهده علائم ابتلا با مراکز درمانی تماس حاصل کنند.  

بیانیه مذکور می افزاید: سفارت و کنسولگری های جمهوری اسلامی ایران در چین بطور مستمر آخرین وضعیت شیوع ویروس در این کشور را رصد کرده و متناسب با آخرین وضعیت، در این خصوص اطلاع رسانی خواهند کرد.

به گزارش فارس، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت خارجه نیز دیروز سه شنبه به تشریح آخرین اقدامات انجام شده از سوی وزارت خارجه در پی شیوع ویروس کرونا پرداخت و گفت: سفارت ایران در پکن ضمن ارتباط گیری با دانشجویان ایرانی مقیم شهر ووهان، اقدام به ارسال آذوقه و بسته های غذایی به خوابگاه های آنها با توجه به کمبود مواد غذایی در این  شهر ده میلیونی کرده است. 

موسوی همچنین خاطرنشان کرد که درخواست خانواده های تعدادی از دانشجویان ایرانی در پکن به منظور تسهیل بازگشت فرزندانشان به ایران و خروج آنها از قرنطینه در دست بررسی است.(اینجا بخوانید) 

به گزارش فارس، در پی شیوع ویروس کرونا در شهر ووهان چین، سفارت جمهوری اسلامی ایران در پکن در اطلاعیه‌ هایی، از هموطنان مقیم چین درخواست کر‌د، ضمن توجه به هشدارهای پزشکی و بهداشتی در این خصوص، تا حد امکان از حضور در اماکن پر تردد اجتناب ورزند.

گفتنی است شماره تلفن ۸۶۱۷۸۱۲۰۵۰۴۱۳+ بخش کنسولی سفارت نیز به صورت اختصاصی برای پیگیری وضعیت هموطنان ایرانی به صورت شبانه روز برای پاسخگویی به ایرانیان مقیم چین اختصاص داده شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول