اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

سفیر آمریکا: تشکیل دولت فلسطینی تا مدت‌ها عملی نمی‌شود

سفیر ایالات متحده در فلسطین اشغالی به سران یهودی و مسیحی آمریکایی گفت دولت فلسطینی مستقل در آینده نزدیک عملی نخواهد شد.

سفیر آمریکا: تشکیل دولت فلسطینی تا مدت‌ها عملی نمی‌شود

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «دیوید فریدمن» سفیر آمریکا در فلسطین اشغالی مدعی است تشکیل دولت فلسطینی مستقل که در طرح موسوم به معامله قرن ذکر شده، تا مدت‌ها به واقعیت نمی‌پیوندد.

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل» به نقل از منابع مطلع، فریدمن در دیداری خصوصی با سران یهودی و مسیحی آمریکایی گفته است که زمان زیادی لازم خواهد بود تا بند تشکیل دولت فلسطینی ذیل معامله قرن عملی شود.

در این دیدار، که در فاصله زمانی کوتاهی بعد از رونمایی معامله قرن توسط «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا و «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی انجام شد، بیست نفر از سران یهودی و مسیحی داشتند.

بر این اساس، یکی از چندین مسئله‌ای که فریدمن حول موضوع معامله قرن با سران یهودی آمریکایی مطرح کرد، این است که علی‌رغم گنجانده شدن بندی درخصوص تشکیل دولت فلسطینی در معامله قرن اما کاخ سفید انتظار ندارد که این اتفاق در آینده نزدیک بیافتد.

یک منبع حاضر در این نشست، که خواست نامش فاش نشود، به تایمز اسرائیل گفت: «فریدمن گفت که زمان قابل توجهی نیاز است تا فلسطینی‌ها موسسات لازم و فعال برای داشتن دولت را ایجاد کنند، و به همین دلیل است که این مسئله در چارچوب زمان‌بندی ۴ ساله است».

ترامپ شامگاه سه‌شنبه طی نشست خبری به همراه نتانیاهو از طرح معامله قرن خود که مدعی است برای پایان دادن به منازعه فلسطینیان و صهیونیست‌ها است، رونمایی کرد. در این طرح، شهر قدس به کلی به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، به این رژیم واگذار شد و مقرر گردید که تنها بخش‌هایی از شرق این شهر به دولت فلسطین واگذار شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول