اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

وابستگی نمایندگان به منابع قدرت و ثروت خطرناک است/مشارکت حداکثری تضمین‌کننده انقلاب اسلامی است

نائب رئیس اول خانه احزاب استان کردستان با بیان اینکه وابستگی نمایندگان به منابع قدرت و ثروت بسیار خطرناک است، گفت: امروز برخی از داوطلبین قبل از اینکه اسامی نهایی تایید و یا رد صلاحیت شده‌ها اعلام شود هزینه‌های میلیاردی می‌کنند

وابستگی نمایندگان به منابع قدرت و ثروت خطرناک است/مشارکت حداکثری تضمین‌کننده انقلاب اسلامی است

محمدمهدی ترابیان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: شرایط کنونی کشور ما این است که امروز بیشتر از هر زمان دیگر فشار اقتصادی بر مردم تحمیل شده است، فشارهایی که منشا آنها تحریم‌های ظالمانه امریکا علیه ایران است لذا احتمال دارد این فشارها بر میزان مشارکت مردم در انتخابات تاثیر بگذارد.

وی افزود: ولی به هر حال چیزی که خیلی مهم است این است که مردم، انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران در این شرایط به مشارکت حداکثری نیاز دارند چرا که تمام قدرت‌های پوشالی جهان از جمله امریکا و کشورهای اروپایی چشمشان به این انتخابات است و قطعا مشارکت مردم روی روابط آینده جمهوری اسلامی ایران در سطح بین‌المللی تاثیر دارد.

دبیر حزب جامعه جوانان متحد اسلامی استان کردستان ادامه داد: ایران جزو معدود کشورهایی است که چون اکثریت حاکمیت کشور مستقیم و غیرمستقیم با رای مردم انتخاب می‌شود تعداد انتخاباتش زیاد است.

وی تصریح کرد: هر چند در طول این چهل سال همیشه ایران در شرایط حساسی بوده اما امسال با وجود رییس جمهور دیوانه‌ای مانند ترامپ و همچنین پالس‌هایی که از داخل به ایشان انتقال داده می‌شود که شرایط اقتصادی کشور سخت است و مردم از این لحاظ در سختی و تنگنا هستند اگر انتخابات مثل انتخابات‌های گذشته پرشور و درصد مشارکت بالا باشد قطعا بر روی تصمیمات آنها تاثیر می‌گذارد.

ترابیان تصریح کرد: همانطور که دیدیم جواب قاطع سپاه پاسداران به شهادت سردار قاسم سلیمانی باعث شد که امریکا از لحاظ نظامی هیچ جوابی ندهد چرا که متوجه شد ایران قدرتمند است لذا دیگر ورود نکرد و ادامه نداد که قطعا اگر ما کوتاه می‌آمدیم اقدامات دیگری انجام می‌داد در مورد انتخابات هم به همین صورت است اگر مردم محکم و پرشور پای صندوق‌های رای حاضر شوند این نشان می‌دهد که بعد از چهل سال هنور مردم پای این انقلاب و این نظام هستند.

ترابیان گفت: معتقدم مشارکت حداکثری، هم در اولویت ما به عنوان دبیر احزاب سیاسی است و هم کنشگران سیاسی به این نتیجه رسیده‌اند که در این شرایط مشارکت حداکثری قطعا تضمین‌کننده انقلاب اسلامی و نشانه قدرت ایران است.

لازمه مجلس انقلابی، نمایندگان انقلابی است

وی یادآور شد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری که بر وجود مجلس انقلابی تاکید کردند لذا لازمه مجلس انقلابی، نمایندگان انقلابی است.

نائب رئیس اول خانه احزاب استان کردستان به ویژگی‌های نماینده انقلابی اشاره کرد و گفت: نماینده انقلابی نباید رانت‌خوار و ویژه‌خوار باشد، نباید وارد بحث فساد مالی و اقتصادی شود که متاسفانه همانطور که دبیر شورای نگهبان اعلام کرد اکثر نمایندگان دور قبلی که امروز ردصلاحیت شدند به دلیل مشکلات اقتصادی بوده است که این نشان می‌دهد که آن مجلس انقلابی در طراز نظام جمهوری اسلامی ایران نداشتیم و یا اگر بوده بسیار کمرنگ بوده است.

دبیر حزب جامعه جوانان متحد اسلامی استان کردستان افزود: با توجه به اینکه در هر مقطع زمانی استکبار جهانی و در راس آنها امریکا در حال ضربه زدن به این نظام و این انقلاب است لذا نماینده انقلابی باید استکبارستیز باشد، در برهه‌های حساس موضعگیری به موقع داشته باشد، تکلیف‌گرا باشد و گوش به فرمان رهبری باشد.

وی عنوان کرد: خوشبختانه امروز در سایه گسترش فضای مجازی گسترش اگر مردم بخواهند نماینده‌ای اصلح انتخاب کنند راحت می‌توانند از منابع در دسترس اطلاع پیدا کنند درحالی که قبلا اطلاعات آنها از نمایندگان اندک و ضعیف بود.

وی تاکید کرد: انتظار این است که مردم بعد از گذشت چهل سال از انقلاب به این سطح از آگاهی و بصیرت برسند که به کسانی رای ندهند که وعده‌های خارج از محدوده وظایفش به مردم می‌دهد.

ترابیان اضافه کرد: برخی داوطلبین چون شناختی از وظایف و اختیارات خود ندارند  قبل از انتخابات وعده‌ها و تکالیفی را برای خود مطرح می‌کنند که بعد از ورود به مجلس متوجه می‌شوند که این وعده‌ها اصلا در حوزه وظایف وی نیست و همین باعث تخریب این نماینده در نگاه مردم می‌شود.

ورود نمایندگان به بازی‌های سیاسی مانع نظارت آنها بر اجرای قانون می‌شود

نائب رئیس اول خانه احزاب استان کردستان عنوان کرد: در همین کردستان نمایندگانی داریم که در بحث عزل و نصب برخی مدیران دخالت می‌کنند که این اصلا وظیفه آنها نیست نمایندگان مجلس باید انتصابات را به دولت واگذار کنند به هر حال وظیفه اجرای قانون بر عهده دولت‌ها است و باید اجازه دهند که دولت‌ها براساس اهداف و برنامه‌ریزی خود اجرا را پیش ببرند اما متاسفانه در همین استان نمایندگانی داریم که حتی در انتخاب معلم مدارس و خادم مساجد نیز دخالت می‌کنند که مطمئنا این کارها شان نماینده را پایین می‌آورد.

ترابیان افزود: یکی از وظایف نماینده مجلس نظارت بر اجرای صحیح قانون است متاسفانه نمایندگان ما در این دوره و همچنین در دوره‌های گذشته چون وارد بازی‌های سیاسی شدند و در اکثر انتصابات دخیل هستند دیگر نمی‌توانند بر کار این مدیران نظارت کنند.

وابستگی نمایندگان به منابع قدرت و ثروت خطرناک است

نائب رئیس اول خانه احزاب استان کردستان با بیان اینکه وابستگی نمایندگان به منابع قدرت و ثروت بسیار خطرناک است، گفت: امروز برخی از داوطلبین قبل از اینکه اسامی نهایی تایید و یا رد صلاحیت شده‌ها اعلام شود هزینه‌های میلیاردی می‌کنند، مردم باید روی این موضوعات حساس باشند که هزینه میلیاردی کردن این فرد برای رفتن به مجلس به چه دلیل است مگر در مجلس چقدر حقوق می‌گیرد که این همه هزینه می‌کند.

اگر قانون انتخابات را قبول ندارید وارد انتخابات نشوید

دبیر حزب جامعه جوانان متحد اسلامی استان کردستان ادامه داد: انتخابات مانند مسابقه فوتبال است که یکسری قوانین و مقررات دارد یا باید وارد مسابقه نشویم و یا اگر وارد می‌شویم باید این قانون را قبول کنیم حالا چه این قانون ضعیف باشد و چه قوی یعنی نباید کاندیدایی وارد صحنه انتخابات شود بعد که شرایط را به نفع خود ندید بگوید این قانون را قبول ندارم.

متاسفانه امروز برخی داوطلبین انتخابات وقتی که متوجه می‌شوند رد صلاحیت و یا عدم احراز صلاحیت شدند به قانون انتخابات نقد دارند البته شاید خلاءهایی در این قانون وجود داشته باشد اما در حال حاضر این قانون وجود دارد و باید طبق آن عمل شود.

وی تصریح کرد: بعد از ردصلاحیت و یا عدم احراز صلاحیت برخی داوطلبین در هیات‌ نظارت استان‌ها حق اعتراض وجود دارد چرا که شاید گاهی تفسیر درستی نشده باشد و یا سختگیرانه در استان تصمیم‌گیری شده باشد لذا پرونده این افراد در شورای نگهبان تهران بررسی می‌شود.

رونق بیشتر انتخابات در گرو ورود افراد با سلیقه‌های مختلف

ترابیان گفت: معتقدم اگر ما دنبال مشارکت حداکثری هستیم باید بدانیم کسانی که در دایره انقلاب اسلامی قرار می‌گیرند فقط اصولگرایان نیستند به هر حال سلایق و دیدگاه‌های مختلفی در جامعه وجود دارد و قطعا تک‌صدایی جواب نمی‌دهد معتقدم اگر مقداری سعه صدر داشته باشیم و آستانه صبر خود را بالا ببریم قطعا افرادی با سلایق مختلف کاندید می‌شوند و به تبع رونق بیشتری در انتخابات اتفاق می‌افتد و مقدار دلزدگی که در میان مردم نسبت به انتخابات وجود دارد کاهش پیدا می‌کند.

وی اضافه کرد: در تشییع جنازه شهید سردار سلیمانی دیدیم که چه موج جمعیتی عظیمی فارغ از هر تفکری شرکت کردند موج جمعیتی عظیمی که حتی در راهپیمایی‌های باشکوهمان چنین چیزی را شاهد نبودیم لذا این نشان می‌دهد که مردم با نظام و انقلاب هستند ولی به هر حال به دلیل عملکرد ضعیف برخی نمایندگان و مسئولین مردم دلسرد شدند اما امیدواریم با تایید شدن افرادی بیشتر فضا مقداری تلطیف‌تر شود و مردم حضوری گسترده در انتخابات داشته باشند.

انتهای پیام/2330/83

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول