اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

طرح امامان محله در 25 مسجد کرمانشاه اجرا می‌شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه، از اجرای طرح امامان محله در استان، خبر داد و گفت: 25 مسجد بدینمنظور شناسایی شده تا ائمه جماعات آن‌ها به‌عنوان رابط، مشکلات مردم را به گوش مسؤولان برسانند.

طرح امامان محله در 25 مسجد کرمانشاه اجرا می‌شود

حجت‌الاسلام یوسف احمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، احیا و ترویج ارزش‌های اسلامی وظیفه سازمان تبلیغات اسلامی دانست و اظهار داشت: سرالگوی برنامه‌های ما بحث اسلام ناب است.

وی سازمان تبلیغات را یک سازمان مطالبه‌گر عنوان کرد و افزود: این سازمان از دستگاه‌های که بودجه فرهنگی برای احیا و ترویج اسلام در اختیار دارند توضیح می‌خواهد که کجا اعتبار را هزینه کرده‌اند؟ و چه بازخوردی در جامعه داشته است؟، به عنوان یک سازمان مطالبه‌گر پیگیر موضوعات هستیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به پیگیری مباحث ارزش‌های اخلاقی، اضافه کرد: بحث آسیب‌های اجتماعی را به‌صورت جدی پیگیری می‌کنیم، در مناطق آسیب‌پذیر که از آن‌ها غافل بوده‌ایم، تک‌بعدی عمل کرده‌ایم، ریشه‌ای عمل نشده، حضوری پررنگ خواهیم داشت.

وی به بحث معنویت و اخلاق نیز اشاره‌ای داشت و با یادآوری بیانیه گام دوم انقلاب، ادامه داد: در آخر بیانیه گام دوم انقلاب که از سوی مقام معظم رهبری در 22 بهمن‌ماه سال 97 مطرح شد، هفت توصیه دارند که یکی از آن‌ها اخلاق و معنویت است، با توجه به اینکه در استان هیأت اندیشه‌ورزان از اساتید و بزرگان تشکیل شده، این موضوعات را پیگیری خواهیم کرد.

احمدی به فعالیت مبلغان در 168 نقطه استان اشاره و بیان کرد: طی توافقاتی که با مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای صورت گرفته قرار است با همکاری مبلغان افرادی که مستعد هستند و زمینه کار برای آن‌ها فراهم نیست شناسایی شوند با معرفی به فنی و حرفه‌ای آموزش ببینند تا مشغول به کار شوند.

این مسؤول با تاکید بر کار جهادی و 24 ساعته تبلیغات اسلامی استان، گفت: کارها و فعالیت‌ها باید به ارزش‌های انقلاب اسلامی کمک کند.

وی مراسم فاتحه‌خوانی در استان کرمانشاه را ریشه‌ای و نهادینه دانست و افزود: از نظر قانونی و طبق نظرات مراجع تقلید، به جزء صدای اذان هیچ صدایی حق ندارد در فضا و محیط باز که موجب آزار و اذیت مردم می‌شود، پخش شود، ولی در مراسم عزاداری خصوصی شاهد هستیم که صداهایی پخش می‌شود که این یک مطالبه عمومی است.

احمدی از اجرای طرح امامان محله در استان، خبر داد و گفت: 25 مسجد را در راستای این طرح شناسایی کرده‌ایم با این هدف که حال و هوای مساجد را به سال 57 ببریم.

وی از مسؤولان مربوطه خواست که برای به نتیجه رسیدن این طرح نهایت همکاری را داشته باشند، ادامه داد: امامان جماعات با حضور میان مردم در محله، درد مردم را می‌دانند و هم‌مانند یک رابط بین مسؤولان  و مردم عمل  می‌کنند، صدای مردم را به گوش مسؤولان می‌رسانند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه در پایان، گفت: اگر قرآن وارد زندگی شود و جایگاه قرآن در مساجد، مراسم و مجالس باز شود، بسیاری از مشکلات حل می‌شود.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول