اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

چگونه حوادث رانندگی در هوای بارانی را کاهش دهیم؟

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان خوزستان گفت: عوامل موثر بروز حوادث در هنگام رانندگی یا شرایط خاص آب و هوایی و بارندگی، محدود شدن دید راننده است.

چگونه حوادث رانندگی در هوای بارانی را کاهش دهیم؟

به گزارش خبرگزاری فارس، سرهنگ رضا دولتشاهی رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان خوزستان در جمع خبرنگاران درباره پیشگیری از وقوع حوادث رانندگی در هوای بارانی اظهار کرد: عوامل موثر بروز حوادث در هنگام رانندگی یا شرایط خاص آب و هوایی و بارندگی، محدود شدن دید راننده است.

وی با بیان اینکه برف پاکن و شیشه شور باید سالم باشند و به خوبی شیشه را تمیز و پاک کنند، افزود: گرم کن شیشه‌های خودرو باید به قدر کافی قدرت داشته باشند تا شیشه را تمیز کنند.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان خوزستان بیان کرد: رانندگان در هنگام شب از نور پایین چراغ‌های بزرگ استفاده کنند زیرا پرتوهای نور بالا به میدان دید راننده در زیر باران کمک نمی‌کند.

وی در ادامه توصیه‌های لازم برای رانندگی در شرایط نامساعد جوی و جاده‌های لغزنده گفت: قسمت داخل شیشه‌‌های خودرو و شیشه درب‌ها باید تمیز و فاقد هرگونه آلایندگی باشد چرا که ممکن است باعث انعکاس نور نامناسب به داخل خودرو گردد همچنین پاک کردن داخل شیشه جلو از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

دولتشاهی عنوان کرد: لاستیک‌های خودرو تنها وسیله تماس خودرو با جاده است و شرایط آنها برای اصطکاک در آب و هوای بارانی بسیار مهم است اگر لاستیک‌ها صاف یا عمق آج آنها کمتر 2 میلی متر باشد سبب تشدید لغزش خودرو در سطح راه می‌شود.

وی با بیان اینکه رانندگان هنگام رانندگی در هوای بارانی فاصله بین خودروی خود و خودروی جلویی را افزایش دهند و فشار آوردن به پدال‌ها، بخصوص پدال ترمز را کم کنند، توضیح داد: رانندگی در آب و هوای بارانی نیازمند هوشیاری بیش از حد به خصوص در شب است اگر راننده احساس خستگی می‌کند باید جای مناسبی را انتخاب و استراحت کند.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان خوزستان یادآور شد: راننده پیش از این که با مشکلی مواجه شود سرعت را کم کند و آگاه باشد که در این شرایط تایرها چسبندگی کمتری دارند، برای توقف کردن، فرمان گرفتن، و سرعت گرفتن به یاد داشته باشند حتی خودروهای دو دیفرانسیل و ترمزهای ضد قفل نیز نمی‌توانند قوانین فیزیکی را تغییر دهند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول