اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

پرداخت تسهیلات 4 هزار میلیارد تومانی به صادرکنندگان/ تعیین خط اعتباری برای شرکت‌های خارجی که کالای ایرانی بخرند

وزیر صمت با تشریح جزئیات بسته حمایت از صادرکنندگان گفت: ۴هزار میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت با نرخ ۱۴ درصدی به صادرکنندگان اختصاص یافت.

پرداخت تسهیلات 4 هزار میلیارد تومانی به صادرکنندگان/ تعیین خط اعتباری برای شرکت‌های خارجی که کالای ایرانی بخرند

رضا رحمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار داشت: اوراسیا یکی از فرصت‌هایی است که دولت با پذیرفتن توافق نامه آن توانست ظرفیت جدیدی را ایجاد کند. 

وی افزود: استان‌های مختلف در این حوزه فعال و پروتکل‌های اداری طی شده؛ استان آذربایجان‌شرقی بعد از استان گیلان در رتبه دوم افزایش صادرات و در این عرصه پیشرو هستند.

وزیر صمت اذعان داشت: اخیرا 2 هزار میلیارد تومان از طرف صندوق توسعه ملی برای صادرات تخصیص داده شده؛ این رقم با منابع بانک‌ها تلفیق می‌شود و در مجموع رقم 4 هزار میلیارد تومان و با نرخ 14.5 درصد در اختیار شرکت‌های صادراتی قرار می‌گیرد. 

وی افزود: بسته حمایت از صادرات غیرنفتی در دو بخش تسهیلات بانکی و مشوق‌های صادراتی متمرکز خواهد بود که بخش مرتبط با وام‌های بانکی، به وسیله نظام بانکی کشور به صادرکنندگان پرداخت می‌شود و در حوزه مشوق‌های صادراتی نیز، سازمان برنامه و بودجه، منابع تعیین شده را به سازمان توسعه تجارت ایران تخصیص می‌دهد تا در قالب 11 سرفصل، به صادرکنندگان پرداخت شود.

رحمانی ادامه داد: منابع قابل توجهی هم از طریق سپرده‌گذاری یک میلیارد یورویی در بانک توسعه صادرات و برخی دیگر از بانک ها به عنوان خط اعتباری برای شرکت های خارجی که کالای ایرانی را می‌خرند، در نظر گرفته شده است.

وزیر صمت ابراز داشت: روند کل رشد اقتصاد مثبت است و پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد امسال با رشد اقتصاد مثبت به پایان خواهد رسید و سال آینده هم رشد مثبت بیشتر خواهد شد.

انتهای پیام/60026/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول