اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

بغض‌های شکسته در «بیت‌الزهراء کرمان» در فراق حاج‌قاسم+فیلم و تصاویر

فاطمیه امسال در بیت‌الزهراء کرمان، همه بدون خواندن روضه اشک می‌ریختند، اینجا بغض‌ها بد می‌شکند، برای دوستداران سردار، اینکه مهمان حاج‌قاسم باشی و جای او خالی باشد، قابل تحمل نیست.

بغض‌های شکسته در «بیت‌الزهراء کرمان» در فراق حاج‌قاسم+فیلم و تصاویر

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، امسال با شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی ایام فاطمیه در همه کشور متفاوت بود و دلیلش هم حضور مستمر حاج‌قاسم در همه مراسم‌ سال‌های گذشته فاطمیه بود، وقتی امسال مداح بیت رهبری فقط یک اشاره کوچک می‌کند که جای حاج قاسم خالی است بغض مردم می‌ترکد و غمشان در غم نبود حاجی دو برابر می‌شود.

کرمان اما حال و هوای متفاوتی داشت همیشه در همه سال‌ها حاج‌قاسم با تمام مشغله کاری که داشت چهار شب در بیت‌الزهراء «منزل شخصی‌اش که تبدیل به حسینیه شده است» دم در مراسم فاطمیه، مهمانان بی‌بی دوعالم را خوشامدگویی می‌کرد، قدیمی‌های این مراسم و بچه هیئتی‌ها می‌گویند امکان نداشت تا همه غذا نخورده باشند حاجی لب به غذا بزند دم در می‌نشست کفش‌ها را جفت می‌کرد اصلا معلوم بود حاجی برای اهل بیت دلبری می‌کند.

امسال نه‌تنها در نبودِ حاج قاسم بیت‌الزهراء جمعیت عزاداران کمتر نشده بلکه شلوغ‌تر از همیشه مراسم ایام فاطمیه برگزار می‌شود اصلا در ایام فاطمیه دلمان چند تکه شده یک قسمتی در گلزار شهدای کرمان و تکه‌ای در بیت‌الزهراء، تکه‌ای هم در بیت رهبری جایی که حالا نبود حاجی کنار حضرت آقا قلبمان را آتش می‌زد.

مردم کرمان لحظه‌ای گلزار شهدا و بیت‌الزهراء را در این ایام خلوت نمی‌بینند سخنرانان امسال کرمان هم از جای خالی حاج قاسم می‌گویند در شب مراسم مهدیه صاحب‌الزمان (عج) کرمان مداح می‌گفت، راستی حاج قاسم مگر تو چند نفر بودی که با رفتنت تمام مردم شهر درگیر شدند.

 

 

شروع مراسم در بیت‌الزهراء بعد نماز مغرب و عشاء در ایام فاطمیه بود اما بیت‌الزهراء از ساعت‌ها قبل مملو از جمعیت می‌شد.

مردم دل نازک شده‌اند، منتظر بهانه‌ای هستند تا بزنند زیر گریه ورودی در بیت‌الزهرا پسر حاج‌قاسم  ایستاده بود و به همه خوش‌آمد می‌گفت، داغ دلمان تازه‌تر می‌شد در همان جای حاجی دم در پسرش بود اینجا دیگر همه با صدای بلند گریه می‌کردند، اصلا حاج قاسم جنس غمش فرق می‌کند.

همه به بیت‌الزهراء آمدند بغضشان را خالی کنند اصلا بدون روضه راه و بیراه گریه می‌کنند، اینجا بغض‌ها بد می‌شکند، اصلا مهمان حاج‌قاسم باشی و جای او خالی باشد، قابل تحمل نیست دو برادر حاجی جای او دم در به مردم خوش‌آمد می‌گویند یکی به برادران حاجی می‌گفت: حاج قاسم کجاست حاج قاسم کی می‌آید.

مردم کرمان باورشان نمی‌شود نبود حاج‌قاسم، کلیپ سخنان حاجی که پخش می‌شد همه هم‌صدا فریاد می‌زدند و گریه می‌کردند، اصلا گریه امانت نمی‌دهد در بیت‌الزهراء که بتوانی توصیف کنی.

 

حجت‌الاسلام رفیعی سخنران مراسم پنجشنبه شب بود، قبل از شروع سخنرانی ناگهان شروع کرد به گریه کردن و گفت: مردم علمدار از دست داده‌ایم، دیشب در بیت رهبری هم مانند اینجا خیلی جای خالی حاجی احساس می‌شد.

در بیرون از بیت‌الزهراء اما داستان فرق می‌کرد، هر کسی گوشه‌ای ایستاده و در تنهایی خودش گریه می‌کرد، یک جوانی می‌گفت دلمان نازک شده راحت می‌شکند این روزها و تنها آرامش ما گریه است.

انتهای پیام/3388/ق/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول