اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تلاش الحشد الشعبی برای مقابله با بقایای داعش در مرز عراق و سوریه

سازمان الحشد الشعبی اعلام کرد که حضور نیروهای خود را در مرزهای عراق با سوریه برای مقابله با نفوذ بقایای داعش گسترش داده است.

تلاش الحشد الشعبی برای مقابله با بقایای داعش در مرز عراق و سوریه

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، نیروهای سازمان الحشد الشعبی روز پنجشنبه  به طور گسترده در مسیرهای مهم اتصالی مرزهای عراق به سوریه مستقر شدند تا با  هر گونه تلاش برای نفوذ بقایای گروهک تروریستی مقابله کنند.

پایگاه خبری سازمان الحشد الشعبی در بیانیه‌ای اعلام کرد:«نیروهای الحشد الشعبی استقرار خود در مسیرهای مهم در مرزهای عراق و سوریه گسترش دادند تا مانع تلاش بقایای تروریست‌های داعش برای نفوذ  به داخل خاک عراق شوند.»

به گزارش پایگاه خبری موازین نیوز، در ادامه بیانیه آمده است: «نیروهای الحشد الشعبی به شکل تقریبا روزانه  تلاش‌ها، حملات و تجاوزات عناصر داعش را دفع می‌کنند و با وجود شرایط سخت آب و هوایی مقاوم و مستحکم ایستاده‌اند.»

آمریکا حضور نیروهای الحشد الشعبی در نقاط مرزی میان عراق و سوریه را به زیان خود می‌بیند، زیرا آزادی عمل و حرکت نیروهای آمریکایی را محدود می‌کند و آنها را در تیررس الحشد الشعبی قرار می‌دهد. علاوه بر این، عناصر داعش از طریق گذرگاه‌های مرزی به داخل خاک عراق و به خصوص استان الانبار نفوذ می‌کنند  و آمریکا از این تروریست‌ها به عنوان اهرم فشاری برای باج گیری از عراق استفاده می‌کند.

 گروه کتائب حزب الله عراق از گروه‌های زیر مجموعه الحشد الشعبی  هم به تازگی اقدام به تاسیس یک پایگاه جدید نزدیک مرز با سوریه کرده است.
 
کتائب حزب الله این پایگاه را جایگزین پایگاه سابق خود در القائم خواهد کرد که  در بیست و نهم دسامبر گذشته (هشتم دی ماه) هدف بمباران جنگنده‌های آمریکایی قرار گرفت و با شهادت حدود سی نیروی کتائب و زخمی شدن ده‌ها نفر دیگر و تخریب پادگان همراه شد.

انتهای پیام/.
 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول