اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

آزادی ۲ منطقه‌ دیگر در جنوب ادلب

نیروهای ارتش سوریه با آزادسازی دو منطقه دیگر در جنوب شرق استان ادلب از چنگ تروریست‌های جبهه النصره به پیشروی‌های خود ادامه دادند.

آزادی ۲ منطقه‌ دیگر در جنوب ادلب

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، ارتش سوریه تپه راهبردی «السواتر» و روستای «الهرتمیه» در غرب «ابوالضهور» در جنوب شرق استان ادلب را به کنترل خود در آورد.

به گزارش شبکه المیادین، پیشروی ارتش سوریه در جنوب استان ادلب واقع در شمال غرب این کشور همچنان ادامه دارد.

نیروهای ارتش سوریه در مسیر خود به سمت «سراقب» یک پایگاه دیگر گروهک تروریستی جبهه النصره هم پیشروی‌های تازه‌ای داشتند و خود را به اطراف این شهرک رسانده‌اند.

نیروهای سوری بعدظهر روز پنجشنبه هم موفق شدند مناطق «جوباس»، «الهرتمیة» و «قمحانة» را آزاد کنند. با آزادسازی این مناطق، ارتش سوریه به دو کیلومتری سراقب رسیده است.

در همین ارتباط، نیروهای ارتش سوریه در جریان پاکسازی شهرک «الحامدیه» در جنوب شهر «معره النعمان»، تونل‌ها و مقرهای متعلق به تروریست‌ها را کشف و ضبط کردند.

ارتش سوریه روز سه شنبه هم موفق شد کنترل شهر استراتژیک «معرة النعمان» واقع در جنوب استان ادلب را به دست بگیرد. این شهر بزرگترین دژ نیروهای «جبهه النصره» در شهر ادلب بوده است.

واحدهای ارتش سوریه روز پنجشنبه در جریان عملیات پاکسازی شهر معره النعمان از مین ها و بمب های کاشته چندین خانواده باقی مانده در شهر را که از همکاری با تروریست ها خودداری کرده بودند به خانه های امن منتقل کردند و به آنها کمک های غذایی و پزشکی درمانی ارائه دادند تا با پاکسازی شهر و از سر گرفته شدن امور خدمات رسانی شهروندانش به آنجا بازگردند.

بسیاری از غیرنظامیان در معره النعمان در گفت‌وگو با خبرگزاری رسمی سوریه(سانا) گفتند که تروریست ها از چند هفته قبل از آزاد شدن شهر مردم را تحت فشار قرار داده و آنها را با سلاح تهدید می کردند و آب و غذا را به روی آنها قطع کرده بودند تا با آنها همکاری کنند اما مردم از همکاری با آنها اجتناب کرده و منتظر رسیدن ارتش سوریه ماندند.

واحدهای ارتش سوریه ظرف چند روز گذشته شهر معره النعمان و 28 شهرک و روستا را در جنوب استان ادلب از وجود تروریست‌ها آزاد کردند. این عملیات نظامی در چارچوب مقابله با جنایات گروه‌های تروریستی در حمله راکتی یا حملات با خودروهای بمب گذاری شده به مناطق امن و غیرنظامی یا مواضع ارتش سوریه انجام شده است.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول