اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  نفت و انرژی

برداشت 50 میلیون یورو از صندوق توسعه برای کاهش تنش آبی

مدیر عامل آب و فاضلاب کشور با بیان اینکه برداشت 150 میلیون یورو از صندوق توسعه برای آبرسانی روستایی به دلیل نداشتن مصوبه مجلس در حد پیشنهاد باقی مانده، گفت:برای کاهش تنش آبی در شهرها سال آینده 50 میلیون یورو از صندوق توسعه برداشت می شود.

برداشت 50 میلیون یورو از صندوق توسعه برای کاهش تنش آبی

حمید رضا جانباز در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در پاسخ به این سوال که آیا با ادغام شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و شرکتهای آب و فاضلاب روستایی برداشت از صندوق توسعه برای آبرسانی روستایی منتفی می شود گفت:اتفاق بزرگی در کشور در حال رخ دادن است و آن هم یکپارچگی شرکتهای آب و فاضلاب شهری و روستایی است.

وی افزود: تا قبل از ادغام شرکت‌های آبفای شهری با شرکت‌های آبفای روستایی در حقیقت دو ساختار و دو هیات مدیره در هر استان وجود داشت و واقعا هیچ دلیل منطقی پشت این موضوع که دو شرکت داشته باشیم نبود.

جانباز خاطر نشان کرد:همانطور که در فناوری اطلاعات و مخابرات و برق و گاز یک سازمان داریم که متولی خدمات رسانی هستند این اتفاق در خصوص آب هم باید زودتر رخ می داد.

مدیر عامل آب و فاضلاب کشور گفت:در سال 92 که قصد یکپارچه سازی شرکتهای آبفا را داشتیم به این نتیجه و جمع بندی رسیدیم که از لحاظ سطح خدمات رسانی میان شهرها و روستاها در حوزه آب فاصله وجود دارد بنابراین تلاش شد تا با برداشت هایی که از صندوق توسعه صورت گرفت این فاصله کاهش یابد.

جانباز اضافه کرد:به هر حال در شورای عالی اداری و هم مصوبه دولت به این نتیجه رسیدیم که کلیه اعتبارات و امکانات و ردیف های اعتباری در شرکت آب و فاضلاب روستایی به شرکتهای آب و فاضلاب استانی منتقل و یکپارچه شود.

وی تاکید کرد:امسال با پیشنهاد دولت 150 میلیون یورو پیشنهاد شد که از صندوق توسعه ملی به آبرسانی روستایی اختصاص یابد که البته چون مصوبه مجلس نداریم فعلا در حد پیشنهاد باقی مانده است.

جانباز در پاسخ به این سوال که آیا مدیران استانی بعد از یکپارچه سازی شرکتهای آبفا مدیران آبفای شهری هستند؟ گفت:از طریق فراخوان برای 31 استان فراخوان دادیم و تاکنون برای 3 استان اصفهان،تهران و آذربایجان شرقی حکم مدیر عاملی صادر شده است و احتمالا مدیران آبفای استانها از مدیران عامل شرکتهای آبفای شهری و برخی نیز از مدیران آبفای روستایی انتخاب خواهند شد.

مدیر عامل آبفای کشور در پاسخ به این سوال که برای کاهش تنش آبی در شهرها چه میزان اعتبار در نظر گرفته شده است گفت:50 میلیون یورو از صندوق توسعه ملی برای رفع تنش آبی در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد:پیشنهاداتی در کمیسیون عمران مجلس مطرح شده است که این عدد دو برابر شود البته چون مصوب نشده است نمی توان بطور مشخص در مورد میزان آن اظهارنظر کرد اما این اعتبار حداقل 50 میلیون یورو است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول