اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

گروهی از شیعیان مذهبشان در حد تشیع مفت‌خوری است

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: برخی شیعیان هستند که هیچ گاه از جان، مال، آبرو و آسایش خود برای حضرت زهرا(س) نگذشتند و خواستار این شدند که مسئله را سیاسی نکنیم، این تشیع در اصلاح تشیع مفت‌خوری است.

گروهی از شیعیان مذهبشان در حد تشیع مفت‌خوری است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حسن رحیم پور ازغدی صبح امروز در مراسم فجر فاطمی که در مهدیه امام خامنه ای(مدظله العالی) مشهد برگزار شد، با بیان اینکه نگاه به مذهب و تاریخ سیاسی کشور گاهی نگاه پراکنده است، به همزمانی سه اتفاق دهه فجر انقلاب، دهه فاطمیه و برگزاری مراسم دعای ندبه در این روز اشاره و اظهار کرد: این سه اتفاق به ظاهر ارتباطی با یکدیگر ندارند و به گمان برخی، دعای ندبه و ایام فاطمیه موضوع مذهبی است و فجر انقلاب نیز یک مسئله سیاسی است، بنابراین نمی‌توانند قرابتی با یکدیگر داشته باشند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به وجود دو نوع نگاه میان شیعیان نسبت به حضرت فاطمه(س)، خاطرنشان کرد: گروهی از شیعیان مرید حضرت فاطمه(س) هستند و تحت این عنوان که چنانچه محب اهل بیت(ع) باشید به بهشت می‌روید؛ برای اهل بیت(ع) عزاداری می‌کردند.

وی گفت: اگر چه عزاداری برای ائمه در آخرت ما دخالت دارد، اما این نگاه به تنهایی کافی نیست.

رحیم‌پور ازغدی با بیان اینکه این دسته از شیعیان تنها یک نگاه شخصی به حضرت فاطمه(س) دارند و فکر می کنند کل وظیفه آنها تنها برگزاری مراسم دهه فاطمیه است، این نگاه را آسان‌ترین نوع نگاه به تشیع دانست و گفت: با این نگاه همه شیعه هستیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه به زمان حیات حضرت زهرا(س) اشاره کرد و مدعی شد: در آن زمان با این نوع نگاه به تشیع، افراد بسیاری شیعه بودند، اما در زمان حمایت از حضرت زهرا(س) و امام علی(ع) دل به دنیا بستند و از اهل بیت حمایت نکردند.

وی با بیان اینکه وقایع زمان حیات حضرت زهرا(س) و نوع رفتار این گروه از شیعیان که هیچ گاه از جان، مال، آبرو و آسایش خود برای حضرت زهرا(س) نگذشتند و خواستار این شدند که مسئله را سیاسی نکنیم، حتی گفتند شهادت حضرت فاطمه (س) قضیه‌ای بوده که اتفاق افتاده و کاش نمی‌افتاد، عنوان کرد: این نوع نگاه، عشق به اهل بیت (ع) دارد، اما ائمه را امام خود نمی‌داند.

رحیم‌پور ازغدی این سطح از تشیع را تشیع مفت‌خوری برشمرد و بیان کرد: چنانچه قصد داریم پای اهل بیت(ع) بایستیم باید همچون قاسم سلیمانی‌ها و شهدا، از جان، مال و آسایش خود دریغ نکنیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه به نوع دوم نگاه به تشیع هم اشاره کرد و افزود: یک نگاه دیگر هم در تشیع وجود دارد که نگاه شیعی است، جزئیات آن را هم می‌توان از سخن حضرت زهرا(س) در پاسخ به این سوال که چه افرادی را شیعه می‌دانید، متوجه شد چرا حضرت پاسخ دادند"فقط آنهایی که به سبک‌ ما زندگی می‌کنند."

تشیع؛ تنها مذهبی که همه رهبرانش شهید شده‌اند

وی منظور از سبک زندگی اهل بیتی را سبک زندگی در همه ابعاد زندگی و روزمره آن از جمله بازار، اقتصاد، خانواده و سیاست دانست و در توضیح آن افزود:  تنها مذهبی که همه رهبرانش شهید شده‌اند، مذهب تشیع است، شیعه باید در راه اهل بیت هزینه بدهد و از مال حرام و پول مفت بگذرد، ما شیعه هستیم اما از راحتی خود  نمی‌گذریم، شیعه ترسو نیست، شیعه اهل دنیا نیست.

رحیم‌پور ازغدی با اشاره به سبک زندگی حضرت فاطمه(س)، بر الگو گرفتن از سیره اهل بیت(ع) تاکید کرد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: بسیاری از اهل سنت محب اهل بیت هستند و روایات زیادی در خصوص اینها دارند، اما در کنار روایات، برخی روایات جعلی در خصوص آنها ایجاد شد که اکثر امت اسلام را سر درگم کرد. بخش مهمی از این روایات در زمان بنی عباس و بنی امیه جعل شد.

وی افزود: اسلام می‌گوید اگر کسی بگوید مسلمان هستم شما قبول کنید، به جز دو گروه ناصبی‌ها و کسانی که به اسم شیعه روایات افراطی را جعل کردند.

رحیم‌پور ازغدی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به دهه فجر انقلاب یادآور شد: قبل از انقلاب اسلامی، رضا خان در ابتدا عزای امام حسین(ع) برپا می‌کرد و با این کار کلاه مردم را برداشت.

پهلوی اولین حکومت در ایران بود که به مسجد حمله کرد

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: شاید تنها حاکمی که در تاریخ ایران دست نشانده بیگانه است پهلوی بود. از ابتدا همه حکومت‌ها در ایران تظاهر به مذهب می‌کردند و این اولین حکومتی بود که صریح علیه اسلام شمشیر کشید و اولین حکومتی در تاریخ بود که به مسجد و حرم حمله کرد.

وی خاطرنشان کرد: حکومت پهلوی بعد از روی کار آمدن، قانونی علیه حجاب و عزاداری وضع کردند. حکومت پهلوی در ادامه حتی عزاداری در منازل برای اهل بیت را هم ممنوع کرد.

اصل شهادت حضرت فاطمه (س) و حادثه عاشورا سیاسی بود

رحیم‌پور ازغدی عنوان کرد: عده‌ای می‌گویند دین از سیاست جداست و نباید ایام فاطمیه، عاشورا و نیمه شعبان سیاسی شود، اما اصل شهادت حضرت فاطمه (س) و حادثه عاشورا سیاسی بوده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه تشییع سردار سلیمانی نشان دهنده یک‌معنی است، خاطرنشان کرد: این مراسم باشکوه نشان داد مردم دنبال ذلت نیستند، بلکه به دنبال عزت هستند.

انتهای پیام/ ۷۰۰۶۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول