اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

احتمال تشکیل زودتر از موعد نشست اوپک پلاس

با توجه به کاهش قیمت نفت، مذاکراتی برای برگزاری نشست اوپک پلاس در اوایل ماه فوریه به جای ماه مارس آغاز شده است.

احتمال تشکیل زودتر از موعد نشست اوپک پلاس

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس به نقل از رویترز، چهار منبع آگاه در اوپک گفته اند با توجه به کاهش قیمت نفت، مذاکراتی برای برگزاری نشست اوپک پلاس در اوایل ماه فوریه به جای ماه مارس آغاز شده است.

نگرانی در مورد تاثیرات اقتصادی ویروس کرونا در چین، بازارهای جهانی را تکان داده است و قیمت نفت خام را از 65 دلار در هر بشکه در 20 ژانویه به حدود 58 دلار در هر بشکه کاهش داده است.

به گفته منابع آگاه، هنوز تمامی اعضای اوپک در هیئت مدیره نیستند و از آن جایی که ایران احتمالا با این اقدام مخالف است، هنوز تصمیم نهایی در مورد تاریخ جدید این نشست گرفته نشده است.

اوپک پلاس که شامل روسیه نیز هست، عرضه نفت خود را برای تقویت قیمت نفت کاهش دادند و در ماه دسامبر توافق کردند که رقم کاهش را تا 1.7 میلیون بشکه در روز تا پایان ماه مارس افزایش دهند.

به گفته منابع آگاه، اوپک می خواهد کاهش تولید کنونی را از ماه مارس تا حداقل پایان ماه ژوئن تمدید کند و در صورتی که تقاضا برای نفت در چین به میزان چشمگیری تحت تاثیر ویروس کرونا قرار بگیرد، میزان کاهش را نیز بیشتر کند.

این منابع آگاه گفتند روسیه هنوز به طور رسمی موضع نهایی خود را برای پیشبرد نشست اوپک پلاس اعلام نکرده است.

رویترز به نقل از یک منبع نفتی روس نوشت مسکو احتمالا می خواهد به بازار اطمینان بدهد که تمایل دارد این نشست را پیش ببرد تا از سقوط بیشتر قیمت نفت جلوگیری کند.

رویترز به نقل از منابع آگاه مدعی است عربستان و دیگر اعضای اوپک نگران هستند که شیوع ویروس کرونا به تقاضا برای نفت صدمه بزند و قیمت ها بیش از این کاهش یابد.

یک منبع اوپک پلاس گفت: «عربستان می خواهد کَفی برای قیمت نفت قرار دهد، آنها می خواهند کاری کنند تا مانع از کاهش بیشتر قیمت نفت شوند. چندین گفتگو میان کشورها اکنون در مورد آن صورت گرفته است.» عربستان نمی خواهد قیمت به زیر 60 دلار در هر بشکه برسد.

اقتصاد عربستان، همچنان بر مبنای درآمدهای هیدروکربنی است. این کشور برای توازن بودجه به قیمت بالای نفت نیاز دارد.

محمد ارکب، وزیر انرژی الجزایر روز چهارشنبه گفت بسیار محتمل است که نشست اوپک پلاس که قرار بود در ماه مارس برگزار شود در ماه فوریه برگزار شود.

یک منبع آگاه نزدیک به روس ها هم گفته است احتمالا نشست اوپک پلاس در هفته های نخست فوریه انجام شود اما تصمیم نهایی هنوز گرفته نشده است.

این منبع آگاه افزود: «بهتر است به بازار در ماه فوریه اطمینان دهیم تا منتظر کاهش بیشتر قیمت ها باشیم.»

وزیر انرژی روسیه از اظهارنظر در این رابطه خودداری کرد. وزیر انرژی عربستان نیز برای اظهارنظر در این رابطه در دسترس نبود.

به گزارش فارس، مقامات چینی در 31 دسامبر، سازمان بهداشت جهانی را در مورد شیوع یک ویروس ناشناخته التهاب ریه در شهر ووهان کردند. این شهر یکی از مراکز تجاری و بین المللی چین با 11 میلیون جمعیت است. در 7 ژانویه، کارشناسان چینی عامل عفونت که ویروس کرونا 2019 (nCoV) است، تشخص دادند.

بر اساس آخرین آمار، 9 هزار و 962 نفر به این ویروس مبتلا شده و 213 نفر کشته شده اند. 18 کشور نیز به جز چین درگیر این ویروس شده اند.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول