اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

سهمیه سوخت صیادان به آنها داده شود/ مسؤولان استانی به مشکلات روستای زاچ و داربست رسیدگی کنند

امام جمعه سیریک گفت: صیادان مطالبه دارند که این سهمیه ۱۲۰۰ لیتری وعده داده شده، اجرایی شود و گرنه با بنزین آزاد، صید کردن برایشان به صرفه نیست و به شغل‌های کاذب روی می‌آورند.

سهمیه سوخت صیادان به آنها داده شود/ مسؤولان استانی به مشکلات روستای زاچ و داربست رسیدگی کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از سیریک، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن حیدری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان سیریک مطرح کرد: ریشه بسیاری از نزاع‌ها و درگیری‌های زندگی مشترک، عدم صداقت، خیانت و عدم امانتداری و ناسازگاری است. اگر در زندگی صداقت و امانتداری باشد، مشکلات برطرف می‌شود.

حجت‌الاسلام حیدری ادامه داد: کاسب نباید به بهانه کسب روزی دروغ بگوید، زیرا اولأ روزی دست خداست نه بنده خدا و ثانیأ بر اساس روایات، دروغ روزی انسان را کم می‌کند.

امام جمعه شهرستان سیریک ایراد کرد: دهه فجر در حقیقت تجلی ارتباط وثیق امام با امت است. دهه فجر جزو ایام‌الله است که ملت ایران دست قدرت الهی را دیدند و باید هر سال باشکوه‌تر گرامی داشته شود.

وی افزود: حوادث اخیر و آشوب‌های مختلف در سه کشور محوری مقاومت؛ لبنان، عراق و ایران، موجب شد، آمریکا با توهم عجز ایران از پاسخگویی، دست به حماقت راهبردی، در ترور شهیدان مقاومت بزند ولی برخلاف پیش‌بینی‌های آمریکا، حوادث به گونه‌ای دیگر رقم خورد.

امام جمعه شهرستان سیریک اضافه کرد: در لبنان، با درایت سید مقاومت، جامعه لبنان انسجام بیشتری یافت و مثلث طلایی؛ مردم، مقاومت و ارتش حفظ  شد و دولت غیروابسته به جریان مخالف مقاومت در کمترین زمان ممکن معرفی شد.

حجت‌الاسلام حیدری اظهار کرد: از سوی دیگر، تشییع جنازه و تجلیل ده‏‌ها میلیونی از سردار دلها و ابومهدی المهندس و بعد حمله‏ شجاعانه موشکی ایران به عین‌الاسد و سپس راهپیمایی میلیونی مردم عراق برای اخراج آمریکا در جمعه گذشته، سه سیلی سختِ جبهه‏ مقاومت بر چهره منحوس استکبار جهانی است که ادامه خواهد یافت.

وی خاطرنشان کرد: این تظاهرات میلیونی مردم عراق را می‌توان نقطه عطفی در اخراج آمریکا از منطقه دانست که آغازگر یک حرکت ضد آمریکایی در منطقه خواهد بود.

امام جمعه شهرستان سیریک بیان کرد: همه این نقشه‌های استکبار در منطقه، برای ایجاد اختلاف و ضربه بر انسجام ملی کشورها و تجزیه کشورها و در نتیجه تضعیف جریان مقاومت به منظور اجرا کردن طرح معامله قرن است.

حجت‌الاسلام حیدری تصریح کرد: طرح کثیف معامله قرن در حقیقت تلاش برای تنفس مصنوعی دادن به رژیم غاصب صهیونیستی است. هرچند هدف این طرح را گسترش صلح در خاورمیانه بیان می‌کنند ولی در حقیقت منظورشان عادی‌سازی سازش و صلح با اسرائیل غاصب است.

وی افزود: شرکت در انتخابات حق مردم در سرنوشت کشور است و همه نهادها و کارگزاران انتخابات، وظیفه حفاظت از این حق بزرگ مردم به‌عنوان حق الناس را دارند. انتخابات در حقیقت تجلی حق‌الناس است.

امام جمعه سیریک ادامه داد: بعد از سیل، روستای زاچ و داربست تقریبأ تخریب شده و دیگر راه ارتباطی قطع شده است. این دو روستا که در مرز سیریک، بشاگرد و جاسک قرار دارند، مثل بچه‌ای هستند که کسی حضانت آن را قبول نمی‌کند. از طرفی راه آنها به سیریک است و از طرفی جزو بشاگرد هستند. لازم است استاندار محترم به وضعیت این روستاها به‌طور خاص رسیدگی کند و تکلیف آنها مشخص شود. این دو روستا در امکانات اولیه نیز نیاز به کمک مردم دارند و لازم است خیرین به کمک آنها بشتابند.

حجت‌الاسلام حیدری عنوان کرد: صیادان عزیز مطالبه دارند که این سهمیه ۱۲۰۰ لیتری وعده داده شده، اجرایی شود و گرنه با بنزین آزاد، صید کردن برایشان به صرفه نیست و به شغل‌های کاذب روی می‌آورند.

وی در پایان مطرح کرد: امیرالمؤمنین علیه‌السلام فرمودند که حق مردم را بدهید تا به راه باطل کشیده نشوند. مسؤولان باید اسباب کسب روزی حلال را برای مردم تسهیل کنند که به راه باطل و قاچاق نروند لذا از مسؤولان می‌خواهیم که اجرا شدن سهمیه سوخت صیادان را در اسرع وقت پیگیری نمایند.
 
انتهای پیام/88040

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول