اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

جریان صدر: معترضان عراقی از اشغالگران اعلام برائت کنند

خطیب مسجد کوفه و از اعضای ارشد جریان صدر از معترضان عراقی خواست با اعلام برائت از اشغالگران و حفظ ماهیت مسالمت آمیز اعتراضات بر پایبندی به آرمان‌های صحیح خود در برابر مقاصد بیگانگان تاکید کنند.

جریان صدر: معترضان عراقی از اشغالگران اعلام برائت کنند

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، سید «هادی الدنیناوی» در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مسجد کوفه از معترضان در میدان‌های اعتراضات شهرهای مختلف عراق خواست از اشغالگران اعلام برائت کنند تا هویت عراقی خود را ثابت کنند.

به گزارش پایگاه خبری المیادین، الدنیناوی که از اعضای ارشد جریان صدر است از معترضان خیابانی در عراق خواست با اعلام برائت از اشغالگران هویت عراقی خود را نشان دهند.

او تصریح کرد: «معترضان باید نشان دهند که آرمان آنها برچیدن فساد از نظام سیاسی حاکم، تکمیل استقلال و حاکمیت عراق و احیای اراده و قدرت تصمیم‌گیری مستقل آن است».

الدنیناوی خروج اعتراضات از ماهیت مسالمت آمیز آن را به معنای نابودی اعتراضات توصیف کرد و افزود: «رفتارهای اغتشاشگران و نفوذی‌ها به منافع عمومی ملت عراق آسیب می‌زند».

وی ضمن درخواست از گروه‌های سیاسی برای تسریع روند انتخاب نخست وزیر گفت: «ویژگی‌های نخست وزیر آتی باید مطابق با خواسته انقلابیون مسالمت‌جو باشد».

الدنیانوی درباره معامله قرن هم گفت: «قدس متعلق به ادیان الهی و فلسطین متعلق به آزادگان جهان است. ما به فلسطین آری و به آمریکا و اسرائیل نه می‌گوییم».

«سید مقتدی الصدر» رهبر جریان صدر عراق هم شامگاه یکشنبه از معترضان خواست همچنان به تظاهرات مسالمت‌آمیز خود ادامه دهند و کسانی را که به دنبال تخریب وجه تظاهرات هستند، علناً و فوراً طرد کنند، چرا که باقی‌ماندن این افراد در بین معترضان به وجهه آن‌ها آسیب می‌زند.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول