اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

سفیر ایران در چین: اقدامات لازم برای خروج ایرانیان از شهر ووهان انجام شده است

سفیر ایران در پکن با بیان اینکه تاکنون هیچ موردی از ابتلای هموطنان ایرانی در چین به ویروس کرونا گزارش نشده، گفت: اقدامات لازم برای خروج ایرانیان از شهر ووهان انجام شده که به زودی به نتیجه می رسد.

سفیر ایران در چین: اقدامات لازم برای خروج ایرانیان از شهر ووهان انجام شده است

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، محمد کشاورززاده سفیر جمهوری اسلامی ایران در پکن در گفتگویی درباره اقدامات صورت گرفته در پی شیوع ویروس کرونا در چین در خصوص هموطنان ایرانی مقیم این کشور اعلام کرد: بیماری کرونا در یکی از استان های مرکزی چین و در مرکز این استان در شهر ووهان ظرف حدود 10 روز است شیوع یافته و بلافاصله دولت چین اقداماتی را برای کنترل این بیماری انجام داده است.

وی گفت: مهمترین که از طرف دولت چین صورت گرفته، قرنطینه شهر ووهان است که در این زمینه اقدامات خوبی صورت گرفته و به نظر می رسد اکثر مبتلایان در این شهر باشند.

سفیر ایران در پکن که با خبرگزاری صدا و سیما گفتگو می کرد، افزود: در استان های دیگر چین هم این بیماری شیوع یافته ولی زیاد نیست به عنوان مثال در شهر پکن تاکنون حدود 120 نفر تشخیص داده شدند که مبتلا هستند. در همه شهرهای چین اقدامات پیشگیرانه انجام و کنترل می شود و افراد در فرودگاه ها و مراکزی که جمعیت حضور دارند، افراد کنترل می شوند و اگر بیماری باشد به بیمارستان اعزام می کنند.

کشاورززاده یادآور شد: براساس گزارشات ما تاکنون هیچ موردی از ابتلای هموطنان ایرانی در چین به این بیماری گزارش نشده و همه هموطنان در شهر ووهان که ارتباط مستمر و ساعتی با آنها داریم و از وضعیتشان مطلع هستیم، هیچکدام به این بیماری مبتلا نشدند.

وی گفت: ما زمینه های متعدد مقابله با بیماری را بررسی کرده که یکی بحث خروج هموطنان از این شهر بود که اقدامات لازم را صورت دادیم و انشاءالله به زودی به نتیجه خواهد رسید.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول