اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  موسیقی و هنرهای تجسمی

«علی‌اصغر بیانی» هنرمند عرصه موسیقی درگذشت/ پیام تسلیت فرهنگستان هنر

«علی‌اصغر بیانی» آهنگساز، پژوهشگر و نوازنده باسابقه موسیقی ایرانی در ۶۸ سالگی دار فانی را وداع گفت.

«علی‌اصغر بیانی» هنرمند عرصه موسیقی درگذشت/ پیام تسلیت فرهنگستان هنر

به گزارش خبرنگار موسیقی خبرگزاری فارس، «علی‌اصغر بیانی» آهنگساز، پژوهشگر و نوازنده باسابقه موسیقی ایرانی روز گذشته (دهم بهمن ۱۳۹۸) به علت مسمومیت غذایی در سفرش به کویر منطقه خور و بیابانک درگذشت.

 وی تحصیلات خود را در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران در رشته هنرهای تجسمی به پایان رساند و همزمان به فراگیری موسیقی مشغول شد و از محضر استادان موسیقی بهره جست و ردیف میرزا  عبدالله  را نزد استاد محمدرضا لطفی مشق کرد.

بیانی چندین سال به تحقیق در موسیقی مقامی ایران پرداخت و مسئولیت گروه تحقیق موسیقی خراسان را در مرکز پژوهش‌های فرهنگی به عهده داشت.

این استاد دانشگاه در زمان ریاست علی معلم دامغانی بر فرهنگستان هنر، معاون هنری این فرهنگستان بود.

بیانی در مهرماه ۹۵ در «شب موسیقی و اندیشه» تجلیل شده بود. 

*پیام تسلیت سرپرست فرهنگستان هنر 

علیرضا اسماعیلی، سرپرست فرهنگستان هنر، در پی درگذشت نابهنگام استاد بیانی، عضو گروه موسیقی فرهنگستان هنر و معاون هنری اسبق این فرهنگستان، پیام تسلیتی بدین شرح منشر کرد:

بازگشت همه به سوی اوست

مردن عاشق نمی‌میراندش

در چراغی تازه می‌گیراندش

خبر غمبار درگذشت استاد علی‌اصغر بیانی، هنرمند وارسته، نوازنده سه‌تار، آموزگار موسیقی‌شناس و عضو گروه موسیقی فرهنگستان هنر، موجب تألم و تأسف بسیار شد. او که به پای همت، دل در گرو باده سنت‌های اصیل موسیقایی نهاده بود، به درویشی و خرسندی، دمی زآموختن و آموزاندن موسیقی این مرزوبوم نیاسود و گنج جان به رنج فراگیری ناتمام بسود. بی‌تردید فعالیت‌های استاد بیانی در رهنمایی علاقه‌مندان به فراگیری موسیقی ردیف دستگاهی، و نیز پیگیری مداوم در شناخت و معرفی بزرگان موسیقی نواحی ایران و پژوهش در حکمت و ادب مفاخر گذشته ایران فرهنگی، مُهر و نشان خود را در تاریخ موسیقی معاصر ایران بر جای خواهد گذاشت.

مرگ چنین خواجه نه کاری‌ست خُرد

فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی ایران ضایعه فقدان نابهنگام استاد بیانی را به جامعه والای موسیقی صمیمانه تسلیت می‌گوید و از خداوند متعال برای دوستداران، شاگردان و خانواده محترمشان به‌ویژه همسر و دو دخت گرامی‌شان، صبر و پایداری بر این مصیبت مسئلت می‌کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول