اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

فراخوان «سید مقتدی الصدر» برای برگزاری تحصن‌های گسترده در نزدیکی منطقه سبز

رهبر جریان الصدر عراق با اشاره به اینکه سیاستمداران در تشکیل دولت غیرجنجالی شکست خورده و در تشکیل دولت تعلل می‌کنند، خواستار برگزاری تحصن‌های گسترده‌ مسالمت‌آمیز در نزدیکی منطقه سبز شد.

فراخوان «سید مقتدی الصدر» برای برگزاری تحصن‌های گسترده در نزدیکی منطقه سبز

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «سید مقتدی الصدر» رهبر جریان الصدر گفت که سیاستمداران در تشکیل دولت غیرجنجالی شکست خورده‌اند.

وی افزود که برخی از سیاستمداران در تحقق خواسته‌های به حق تظاهرات‌کنندگان و مطالبات مشروع مردمی اعم از محاکمه فاسدان در دادگاه عادلانه، تشکیل کمیته مستقل انتخابات، تصویب قانون انتخابات، تشکیل دولت غیرجنجالی و غیر وابسته با وزرای مستقل بدون هیچ گونه وابستگی حزبی و فرقه‌ای، استقلال عراق و حاکمیت آن و برگزاری انتخابات سالم طی چند ماه آینده، تعلل می‌کنند.

صدر در حساب توئیتری خود نوشت: «لذا از دیدگاه من مصلحت در احیای انقلاب اصلاحات مسالمت‌آمیز از طریق برگزاری تظاهرات مسالمت‌آمیز گسترده مردمی در پایتخت به عنوان مرکز تصمیم‌گیری است تا بر سیاستمداران برای تشکیل دولت بر اساس خواسته‌های مرجعیت و مردم اعمال فشار شود و لذا آمادگی برای تحصن‌های مسالمت آمیز گسترده در نزدیکی منطقه سبز با هماهنگی نیروهای امنیتی ملی و قهرمان ضروری است».

رهبر جریان صدر همچنین با اشاره به وجود طرح‌های مردمی دیگری برای تشدید اعتراضات، خواستار رعایت انضباط، مسالمت‌آمیز بودن تظاهرات، عدم بستن راه‌ها و عدم تعطیلی موسسات علمی و خدماتی شد.

 

فراخوان الصدر در حالی است که «برهم صالح» رئیس‌جمهور عراق در بیانیه‌ای، به فراکسیون‌های پارلمانی این کشور تا روز شنبه(فردا) مهلت داده تا گزینه نخست‌وزیری را به او معرفی کنند در غیر این صورت خود او اقدام خواهد کرد.(جزئیات بیشتر)

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول