اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

منبع آلمانی: وضعیت اینستکس به گونه‌ای است که حتی شماره تلفن برای تماس ندارد

یک عضو اتاق بازرگانی ایران و آلمان امروز جمعه گفته وضعیت ساز و کار موسوم به «اینستکس» به گونه‌ای است که این اتاق حتی نمی‌تواند شماره تلفنی از آن در اختیار کسانی قرار دهد که خواستار ارتباط با آن هستند.

منبع آلمانی: وضعیت اینستکس به گونه‌ای است که حتی شماره تلفن برای تماس ندارد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک رسانه آلمانی امروز پنجشنبه به ناکارآمدی ساز و کار موسوم به «اینستکس» در تسهیل روابط تجاری میان ایران و کشورهای اروپایی پرداخته است. 

وبگاه شبکه خبری «دویچه‌وله» در بخشی از این گزارش به نقل از «مایکل تاکاس»، یکی از اعضای اتاق بازرگانی ایران و آلمان نوشته است: «ما حتی در مرحله‌ای نیستیم که وقتی شرکتی با ما تماس می‌گیرد و خواستار تماس با اینستکس می‌شود بتوانیم شماره تلفنی در اختیارش قرار دهیم.»

او علاوه بر این گفته در حال حاضر این ساز و کار  نقشی در تسهیل تجارت میان ایران و اروپا ندارد و در ۶ ماه گذشته، به زحمت چیزی بیش از «یک پروژه سیاسی برای امیدبخشی به ایران بوده است.»

دویچه‌وله نوشته، اما این امیدها بر باد رفته‌اند. طبق آمارهای اداره آمار آلمان حجم مبادلات تجاری ایران و آلمان در سال ۲۰۱۹ به ۱.۶ میلیارد دلار کاهش یافته است. 

 یک منبع که نخواسته نامش فاش شود گفته که برنامه‌هایی برای رسیدن به توافق در آینده نزدیک وجود دارد. او به دویچه‌وله گفت: «لازم است به توافقی برسیم تا بنیان‌های لازم برای آینده را پی‌ریزی کنیم.»

این منبع همچنین اضافه کرده که بی‌اعتمادی‌های دوجانبه باعث شده مذاکرات به طرز قابل‌توجهی کند پیش روند. 

اینستکس سرواژه‌ای است که از قرار گرفتن حروف ابتدایی عبارت «Instrument in Support of Trade Exchange» به معنای «ابزاری برای حمایت از مبادلات تجاری» تشکیل شده است. 

اروپایی‌ها ثبت این کانال ویژه را با تأخیر فراوان آغاز کردند و از وعده‌های اولیه برای پوشش دادن مبادلات نفت با ایران عقب‌نشینی کرده‌اند.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول