اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  نفت و انرژی

مسدود شدن 150 حلقه چاه تهران از امروز/ تهران در زمره 4 شهر بزرگ جهان در اجرای پروژه‌های آبی

مدیر عامل آبفای استان تهران از تعطیل شدن 150 حلقه چاه آب در تهران از امروز خبر داد و گفت: طرح جامع آب تهران تا 5 سال آینده به اتمام می رسد و تهران در زمره چهار شهر بزرگ دنیا به لحاظ جامعیت اجرای پروژه های آبی خواهد بود.

مسدود شدن 150 حلقه چاه تهران از امروز/ تهران در زمره 4 شهر بزرگ جهان در اجرای پروژه‌های آبی

محمد رضا بختیاری در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه تا ماهها پیش تامین آب تهران 70 درصد از آبهای سطحی و 30 درصد از آب های زیرزمینی صورت می گرفت گفت: با افتتاح فاز دوم تصفیه خانه هفتم تهران و تصفیه آب 2 و نیم متر مکعب در ثانیه در حقیقت موفق شدیم نسبت تامین آب تهران از 70 درصد از محل آبهای سطحی را به 80 درصد برسانیم.

به گفته وی،با این اقدام کیفیت آب جنوب با شمال تهران نیز از 50 درصد به 35 درصد کاهش می یابد.

بختیاری با بیان اینکه با افزایش تامین آب تهران از آبهای سطحی از امروز 150 حلقه چاه آب تعطیل می شود ادامه داد:طرح جامع آب تهران که شامل برخی پروژه ها مثل رینگ آب تهران،افتتاح تصفیه خانه،خط انتقال آب طالقان به امیرکبیر خواهد بود که تا 5 سال آینده به اتمام خواهد رسید.

مدیر عامل آبفای استان تهران گفت: با اتمام طرح جامع آب،تهران در زمره 4 شهر بزرگ دنیا به لحاظ جامعیت اجرای پروژه های آبی خواهد شد.

بختیاری در پاسخ به این سوال که چرا مصرف آب شرب همواره صعودی است و چرا حساسیتی برای مدیریت مصرف آب دیده نمی شود اظهار داشت: جامعه هنوز حساسیت مناسبی نسبت به موضوع کم آبی و مدیریت مصرف پیدا نکرده است و دلیل آنهم تصور اشتباه از بابت بارش های امسال بوده است.

وی با بیان اینکه انگاره اشتباه از مناسب بودن بارش ها باعث شده تا مردم تصور کنند مشکل کم آبی مرتفع شده است گفت: مصرف آب تهران از ابتدای امسال بیش از 850 میلیون متر مکعب بوده است که نسبت به سال گذشته حدود 40 تا 45 میلیون متر مکعب افزایش مصرف صورت گرفته است.

بختیاری خاطر نشان کرد:در حال حاضر کشورهای اروپایی 20 درصد از منابع آب تجدیدپذیر خود را استفاده می کنند و این در حالیست که بطور متوسط در کشور از 85 درصد منابع آبی تجدیدپذیر استفاده می کنیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول