اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

به جای شاعر هتاک، کل بخش جوان جشنواره شعر فجر را حذف کردند!

معرفی برگزیدگان بخش ویژه جشنواره شعر فجر که شاعر هتاک را به عنوان برگزیده معرفی کرده بود، با انتقاد رسانه‌ها لغو شد.

به جای شاعر هتاک، کل بخش جوان جشنواره شعر فجر را حذف کردند!

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، روابط عمومی بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان، شامگاه جمعه پس از انتقاد گسترده رسانه‌ها به انتخاب سارا متقی، شاعر هتاک به عنوان یکی از شاعران برگزیده بخش ویژه، اعلام کرد: بخش ویژه شعر جوان جشنواره شعر فجر در فرصتی دیگر برگزار می‌شود. بنابراین، بخش جنبی جشنواره شعر فجر (ویژه شعر جوان) در مراسم اختتامیه دوره چهاردهم شعر فجر برگزار نخواهد شد.

به گفته دبیر اجرایی این جشنواره، نظر به ابهامات مطرح‌شده درباره این بخش، بخش ویژه شعر جوان پس از بررسی‌های لازم در فرصت دیگری برگزار خواهد شد.

مهدی قزلی تأکید کرد: مراسم اختتامیه با حضور وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی و مقامات محلی طبق برنامه اعلام‌شده در سالن سینما هلال زاهدان در روز شنبه ۱۲ بهمن ساعت ۱۷:۳۰ برگزار می‌شود.

سارا متقی، شاعر اهل رشت، پیش از این در فضای مجازی با اعلام تنفر نسبت به جمهوری اسلامی و استهزای دختر سردار سلیمانی به قیاس بین حضرت صدیقه طاهره (س) با فرح دیبا همسر پهلوی ملعون پرداخته بود.

گفته می‌شود این تصمیم با نظر مستقیم محسن جوادی، معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از انتقاد گسترده رسانه‌ها اتخاذ شده است.

تصمیم برای حذف این بخش، نشان می‌دهد اراده‌ای برای کنار گذاشتن شاعر هتاک، وجود نداشته و دست‌اندرکاران جشنواره به جای این کار، تصمیم به حذف بخش جوان گرفته‌اند؛ در حالی که برگزیدگان این بخش هم‌اکنون در زاهدان به سر می‌برند و قرار است مراسم جشنواره، عصر فردا در این شهر برگزار شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول