اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

نگرانی انگلیس از الحاق کرانه باختری توسط رژیم صهیونیستی

وزارت خارجه انگلیس از احتمال اقدام رژیم صهیونیستی در ضمیمه کردن بخش‌هایی از کرانه باختری ابراز نگرانی کرد.

نگرانی انگلیس از الحاق کرانه باختری توسط رژیم صهیونیستی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «دومنیک راب» وزیر امور خارجه انگلیس مدعی است لندن نگران تصمیم تل‌آویو برای الحاق بخش‌های بزرگی از کرانه باختری به دیگر اراضی اشغالی فلسطین است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» راب شامگاه جمعه با صدور بیانیه‌ای این اقدام را برای احیای مذاکرات سازش مخرب دانسته و گفت: «پادشاهی متحده [بریتانیا] از گزارش‌ها مبنی بر اقدام احتمالی اسرائیل برای ضمیمه کردن بخش‌هایی از کرانه باختری نگران است».

بر این اساس، وی همچنین توضیح داد: «هر گونه اقدام مشابهی می‌تواند برای تلاش‌ها جهت از سر گیری مذاکرات صلح مضر باشد و مخالف قوانین بین‌المللی نیز هست. هرگونه تغییر در وضعیت کنونی، بدون موافقت طرف‌های درگیر قابل اجرا نیست».

این در حالی است که الحاق مناطق شهرک‌های صهیونیست‌نشین در کرانه باختری به اراضی اشغالی فلسطین، در طرح سازش آمریکایی موسوم به «معامله قرن» دیده شده است.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا هفته قبل در نشست خبری به همراه بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از این طرح رونمایی کرد. نتانیاهو بعد از رونمایی از این طرح گفته بود هفته آینده در جلسه کابینه، ضمیمه شدن این مناطق در کرانه باختری را به رأی می‌گذارد.

با این حال «جرد کوشنر» داماد و مشاور ارشد ترامپ در مصاحبه با وبگاه «گزِرو میدیا» ابراز امیدواری کرد تل‌آویو موضوع الحاق را تا بعد از انتخابات سراسری پیش‌رو در فلسطین اشغالی به تعویق بیاندازد.

بعد از این اظهار نظر بود کهیک عضو کابینه رژیم صهیونیستی از تعویق الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به دیگر اراضی اشغالی ذیل طرح معامله قرن خبر داد. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول