اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رسانه

مروری بر روزنامه‌ها/ از اعترافات قطره‌ چکانی آمریکا تا کلاهبرداری قرن!

اعترافات قطره چکانی آمریکا و رونمایی از طرح معامله قرن توسط رئیس جمهور آمریکا و آماده باش ایران و جهان در خصوص ویروس کرونا از مهم‌ترین موضوعاتی است که روزنامه‌های امروز اصلاح‌طلب و اصولگرا به آن پرداختند.

مروری بر روزنامه‌ها/ از اعترافات قطره‌ چکانی آمریکا تا کلاهبرداری قرن!

به گزارش خبرنگار گروه رسانه خبرگزاری فارس، زمانی که حمله موشکی ایران در گرفتن انتقام شهید قاسم سلیمانی به پایگاه آمریکایی‌ عین الاسد انجام شد، آمریکا عنوان کرد که تلفاتی نداشته‌اند، درحالی که برهمگان روشن بود که اصابت آن حمله موشکی قطعا تلفات جانی خواهد داشت. چند روزی از این اتفاق نگذشته بود که کم کم فیلم‌هایی از لحظه اصابت موشک به این پایگاه منتشر شد و پس از مدتی کوتاه کم کم اقرار کردند که این حمله تلفات بسیاری در بر داشته است.

همچنین مقامات آمریکایی در تازه ترین اعترافات خود درباره شمار نظامیان آسیب دیده آمریکایی در حمله موشکی سپاه پاسداران ایران به پایگاه نظامی این کشور در عراق، اذعان کردند که 64 نظامی این کشور دچار آسیب مغزی شده اند.

با این تفاسیر اکثریت روزنامه‌های امروز کشور اعم از روزنامه‌های اصلاح طلب و اصول گرا، موضوع اعترافات قطره چکانی آمریکا درباره تلفات پایگاه نظامی آمریکا «عین الاسد» را به عنوان تیتر یک خود برگزیده‌اند.

روزنامه کیهان هم از این قاعده مستثنی نبود و تازه‌ترین آمار پنتاگون را درباره تلفات حمله موشکی به عین الاسد را به عنوان تیتر یک خود انتخاب کرد با این تیتر: اعتراف پلکانی آمریکا از هیچ تا 64 ضربه مغزی.

از آنجا که استفاده از علامت تعجب در پایان تیتر یک روزنامه‌های کشور امری مرسوم بوده، روزنامه کیهان هم در پایان تیتر یک خود از این علامت استفاده کرده است. 

البته تعبیری که روزنامه وطن امروز برای موضوع اعترافات قطره چکانی آمریکا از تلفات پایگاه نظامی عین الاسد به کار برده است، بسیار جالب بود: «لشکر مردگان ترامپ»؛ او از تلفات پایگاه عین الاسد به عنوان لشکر مردگان استفاده کرد.

البته موضوع معامله قرن و رونمایی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا از معامله قرن در کاخ سفید از جمله موضوعات مهمی بود که برخی از روزنامه‌ها در تیترهای دوم و یا سوم خود انتخاب کرده بودند که این روزنامه اصولگرا باز هم تعبیر جالبی برای تیتر خود درباره این موضوع انتخاب کرد:‌ «قرن به معامله خندید».

 

 

روزنامه جوان به عنوان یک روزنامه اصول‌گرا موضوع معامله قرن را به عنوان تیتر یک خود انتخاب کرد. مقابله جهان با معامله قرن عنوان تیتر یک امروز روزنامه جوان است.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا سرانجام از طرح خود موسوم به «معامله قرن» رونمایی کرد تا هم هدیه‌ای به «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای شانس بیشتر در انتخابات داده باشد و هم از این موضوع برای انتخابات آینده آمریکا به نفع خود استفاده کند.

بر اساس نقشه‌ای که ترامپ ارائه داد دولت آینده فلسطین به شکل «مجمع الجزایر» است که مرزهای غیر مرتبطی دارد و تونل‌ها و پل‌ها آن را به هم وصل می‌کند. در این نقشه، شهر قدس، دره اردن و شمال بحری المیت ضمن مرزهای دولت اسرائیل قرار داده شده و کرانه باختری و نوار غزه با تونل به هم وصل می‌شوند. همچنین اراضی جدیدی به نوار غزه اضافه شده که به داخل منطقه نقب کشیده شده است و در آنجا یک منطقه صنعتی و مسکونی و زراعی قرار دارد.



روزنامه حمایت در تیتر یک خود در برابر طرح ترامپ مبنی بر معامله قرن واکنش نشان داد و عنوان «قدس فروشی نیست» را به عنوان تیتر یک خود برگزید. این روزنامه اصول گرا در قسمت بالای تیتر خود از خروش جهان اسلام علیه طرح صهیونیستی - آمریکایی موسوم به معامله قرن خبر داد.

و البته در تکمیل تیتر یک خود از اظهارات آیت الله رئیسی، رئیس قوه قضائیه استفاده کرده مبنی بر اینکه طرح معامله قرن باید کیفر خواستی علیه آمریکا شود. 

روزنامه خراسان یک موضوع ملی را برای تیتر یک خود انتخاب کرد: آماده باش به متقاضیان مسکن ملی. موضوعی است که مدت‌ها بر روی آن کار شده است. 

وزارت راه و شهرسازی در راستای کمک به تأمین مسکن، طرح « اقدام ملی تأمین مسکن » را در قالب احداث 400 هزار واحد مسکونی برنامه‌ریزی نموده است.

در زمستان سال گذشته بود که طرح مسکن ملی مطرح شد. این طرح شامل ساخت 400 هزار واحد مسکونی است که ساخت 200 هزار واحد آن در شهرهای جدید و با مشارکت بخش خصوصی، ۱۰۰ هزار واحد در مناطق بافت فرسوده و توسط شرکت بازآفرینی شهری و ۱۰۰ هزار واحد بر عهده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است.

روزنامه فرهیختگان همچون دیگر روزنامه های اصول گرا موضوع تلفات پایگاه عین الاسد را به عنوان تیتر یک خود انتخاب کرد و در تیترهای بعدی خود اشاره به جشنواره فیلم فجر با عنوان سینما سلام و پیامدهای اجرای تصمیم جدید یارانه‌ای داشته است. در همین زمینه مژگان خانلو سخنگوی ستاد بودجه سال ۹۹ گفت: با اجرای تصمیم جدید کمیسیون تلفیق، مجموع سرانه یارانه پرداختی به افراد کمتر خواهد شد.

 

 

روزنامه عصر ایرانیان در خصوص موضوع معامله قرن تیتر یک خود را با عنوان حکام دست نشانده عرب در خدمت خیانت قرن برگزید. 

این روزنامه اصول گرا در این تیتربه «رؤیاپردازی های رژیم صهیونیستی تا نه جهانی به معامله» پرداخته است.

همچنین شیوع بیماری کرونا و نگرانی رسیدن این بیماری به ایران از جمله دیگر موضوعات کشور به شمار می رفت که این روزنامه اصولگرا در تیترهای بعدی خود از نامه نمکی وزیر بهداشت به جهانگیری معاون اول رئیس جمهور برای توقف پروازها از چین به ایران خبر داده بودند.

روزنامه قدس هم از اجرای تصمیم جدید کمیسیون تلفیق در خصوص یارانه ها به عنوان تیتر یک خود انتخاب کرد: «بازگشت پردرآمدها به صف یارانه بگیران». درواقع اگر طرح تجمیع یارانه نقدی و معیشتی تصویب شود، 18 میلیون ثروتمند هم زیر پوشش قرار می گیرند.

این روزنامه اصول گرا با انتشار عکسی نسبت به طرح ترامپ از معامله قرن واکنش نشان داد و تیتر «جمعه خشم» را به عنوان تیتر عکس خود انتخاب کرد.

 

روزنامه جام جم هم به بررسی پشت پرده های طرح آمریکایی - صهیونیستی معامله قرن و واکنش به آنها پرداخت و عنوان «کلاهبرداری قرن» را به عنوان تیتر یک خود برگزید.

این رونامه وابسته به رسانه ملی عکس صفحه یک خود را به بیماری کرونا اختصاص داد و از آخرین وضعیت شیوع این ویروس نوشت و تیتری که برای عکس خود برگزید در قالب یک تیتر پرسشی بود: «کرونا چقدر با ما فاصله دارد؟».


روزنامه شرق هم در تیتر یک امروز خود به هشدار 25 اقتصاد دان پرداخت. این روزنامه اصلاح طلب تیتر یک خود را به نامه 25 اقتصاد دان به روحانی رئیس جمهور اختصاص داد که در آن جمعی از اقتصاددانان، قطع ارتباط با دنیا را مخاطره آمیز دانستند. 

 

همچنین روزنامه اعتماد هم تیتر یک خود را به جنایت قرن اختصاص داد و در این خصوص به واکنش های تحلیلگران و مقام‌های سیاسی جهان به طرح صلح ترامپ برای فلسطین پرداخت.

 

روزنامه ایران که امروز به گزارشی از وضعیت اضطراری جهان در خصوص ویروس کرونا پرداخت تیتر یک خود را با عنوان جهان در وضعیت اضطراری، ایران در آماده باش انتخاب کرد.

 

 

روزنامه آفتاب هم از تحریم علی اکبر صالحی توسط آمریکا خبر داد و تیتر یک خود را با عنوان نطق کارساز،‌تخت روانچی؛ تحریم دانشمند سیاسی انتخاب کرد. نکته جالب این تیتر استفاده از عنوان دانشمند سیاسی برای صالحی بود.

 

روزنامه همشهری عنوان «لغو آزمایشی تحریم دارو» را برای تیتر یک انتخاب کرد.

همچنین در همین زمینه «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین با اشاره راه اندازی «کانال مبادلات انسان دوستانه با ایران»  در صحفه توئیتر خود نوشت: « البته این خبر خوبی است.»

وی در ادامه توئیت خود توضیح می‌دهد: «اما دوباره فکر کنید. ما تامین دارو و غذا برای نیازمندان در ایران چشن می‌گیریم. برای اینکه اتفاق بیافتد به یک ترتیبات تجاری ویژه  انسان دوستانه لازم است.»

این دیپلمات روسی در پایان توئیت خود خاطر نشان کرد: «حتی در قرون وسطی این اقلام به صورت عادی تامین می‌شد.»

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول