اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

ائتلاف سائرون: تظاهرات مقابل منطقه سبز برای نجات عراق از تهدیدهاست

ائتلاف سائرون دعوت رهبر جریان صدر به برپایی تظاهرات معترضان عراقی در مقابل منطقه سبز بغداد را با هدف احیا و نوسازی اعتراضات برای نجات عراق از خطرها و تهدیدهای موجود علیه آن دانست.

ائتلاف سائرون: تظاهرات مقابل منطقه سبز برای نجات عراق از تهدیدهاست

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ائتلاف «سائرون» که مورد حمایت «مقتدی الصدر» رهبر جریان صدر  است روز  جمعه تأیید کرد که دعوت الصدر برای تظاهرات در مقابل منطقه سبز به عنوان احیا و نوسازی انقلاب اصلاح طلب و نجات عراق از خطر جدی است.

به گزارش پایگاه خبری موازین نیوز، «برهان المعموری» عضو ائتلاف سائرون در پارلمان عراق در توئیتی گفت: «دعوت مقتدی الصدر  برای  احیا و نوسازی انقلاب اصلاح طلب و نجات کشور از خطری که در معرض آن قرار دارد، انجام شده است».

او گفت: «امروز عراق مرحله حساسی را پشت سر می‌گذارد که در آن نیاز به یک موضع شجاعانه توسط رئیس جمهور است تا نخست وزیری را انتخاب کند که مقبول معترضان است» .

مقتدی الصدر رهبر جریان صدر روز جمعه  به برپایی تحصن‌های مسالمت آمیز در نزدیکی منطقه سبز بغداد و طی هماهنگی با نیروهای امنیت ملی عراق دعوت کرد.

«ابودعاء العیساوی» مشاور نظامی مقتدی الصدر هم در واکنش به دعوت رهبر جریان صدر برای برپایی تظاهرات در میدان التحریر و مناطق نزدیک به منطقه سبز بغداد گفت: «آزادسازی، اسب عراق و ما شهسواران آن هستیم. منطقه سبز ریه عراق است و ملت نفس‌های آن هستند».

رهبران و اعضای جریان صدر عراق هم طی هفته اخیر ضمن درخواست از معترضان برای ادامه  تظاهرات مسالمت‌آمیز خود  تاکید کردند که معترضان باید صف خود را از کسانی که به دنبال تخریب وجهه تظاهرات هستند، جدا کنند زیرا باقی‌ماندن نفوذی‌ها در بین معترضان به وجهه آن‌ها آسیب می‌زند. از معترضان در میدان‌های اعتراضات شهرهای مختلف عراق همچنین خواسته شده است از اشغالگران اعلام برائت کنند تا هویت عراقی خود را ثابت کنند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول