اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

دفتر دیپلماتیک اتحادیه اروپا در لندن رسما آغاز به کار کرد

اتحادیه اروپا با بیان اینکه انگلیس از روز شنبه برای اتحادیه اروپا به عنوان کشور ثالث شناخته خواهد شد، اعلام کرد که سفارت این سازمان در لندن از اول فوریه رسما آغاز به کار کرد.

دفتر دیپلماتیک اتحادیه اروپا در لندن رسما آغاز به کار کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دفتر «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا طی بیانیه‌ای اعلام کرد که دفتر دیپلماتیک اتحادیه اروپا در بریتانیا از روز شنبه اول فوریه رسما کار خود را آغاز خواهد کرد.

یک دیپلمات اروپایی در این زمینه گفت: نمایندگی هیات دیپلماتیک اتحادیه اروپا از امروز شنبه با یک هیات دیپلماتیک رسمی و تحت مجوز دفتر سیاست خارجی اتحادیه اروپا و سیاست امنیتی این سازمان ماموریت خود را انجام خواهد داد.  

براین اساس، «خائو دی آلمیدا» که پرتغالی است به عنو ان سفیر اتحادیه اروپا و رئیس این هیات در لندن منصوب شده است.

بورل در بیانیه خودآورده است، علاوه بر مسئولیتهای سنتی برای یک هیات دیپلماتیک اتحادیه اروپا در یک کشور ثالث، مانند امور دیپلماتیک، هماهنگیها، گزارش دهی و پیشبرد امور سازمان در کشور میزبان، هیات دیپلماتیک ما در لندن یک نقش کلیدی در راستای اجرای توافقات و مقررات خروج انگلیس از اتحادیه اروپا هم خواهد داشت. 

بورل در ادامه یک بار دیگر تاسف خود را از تصمیم لندن برای جدایی از اتحادیه اروپا اعلام کرد. با این حال وی تاکید کرد که اتحادیه اروپا به انتخاب و پیشبرد امور انگلیس بعد از خروج کاملا احترام خواهد گذاشت. 

وی در ادامه همچنین تاکید کرد که بروکسل اطمینان می‌دهد که روابط اقتصادی، اجتماعی و سیاسی بین لندن و اتحادیه اروپا به سمت بد شدن پیش نخواهد رفت. 

کشور انگلیس بامداد شنبه (به وقت تهران)، بعد از ۴۷ سال، رسماََ از اتحادیه اروپا خارج شد.

ساعت ۲۳:۰۰ جمعه سی‌ویکم ژانویه به وقت لندن (مصادف با ساعت ۰۲:۳۰ بامداد شنبه اول فوریه به وقت تهران) دولت انگلیس پس از سه سال و نیم مجادله، اختلاف و مذاکره سرانجام به حضور خود در اتحادیه اروپا پایان داد.

«بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس ساعتی پیش با صدور پیامی ویدئویی خطاب به مردم انگلیس گفت: «برای بسیاری از افراد، این لحظه هیجان‌انگیر امید است. لحظه‌ای که هیچوقت گمان نمی‌کردند فرا برسد».

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول