اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

فلسطینی‌های خارج، «انتفاضه فراگیر» را تنها راه مقابله با معامله قرن اعلام کردند

کنگره خلق فلسطینی‌های خارج، از سران فلسطین خواست با مشارکت در روند تحقق وحدت ملی به سمت انتفاضه فراگیر حرکت کنند، توافقنامه اسلو را لغو و از هماهنگی امنیتی با اشغالگران هم دست بکشند.

فلسطینی‌های خارج، «انتفاضه فراگیر» را تنها راه مقابله با معامله قرن اعلام کردند

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، کنگره خلق فلسطینی‌های خارج خواهان وحدت ملی و انتفاضه فراگیر برای مقابله با معامله قرن شد.

این جبهه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «هرگونه امتیازدهی از حقوق ملی ملت فلسطین را از سوی هر طرفی که باشد و در هر زمان و مکانی رد می‌کنیم زیرا این طرح را جنایتی جدید تحت پوشش و حمایت کامل دولت آمریکا به ریاست ترامپ برمی شمریم».

کنگره خلق فلسطینی‌های خارج تاکید کرد: «معامله ادعایی، مطرح شده تا زورگویی و تجاوزگری رژیم اشغالگر صهیونیستی  علیه خاک مقدسات و صاحبان سرزمین فلسطین را مشروعیت بیشتر بخشد به گونه‌ای که نسبت به همه منشورها و رسوم بین المللی در مخالفت با اشغالگری و شهرک سازی چشم پوشی شده است و به رسمیت شناخته نمی‌شود. این طرح همه امتیازهای قبلی طرف‌های عربی و فلسطینی را نادیده گرفته است که به رژیم صهیونیستی قدرت زورگویی و تحکم بر خاک و ملت ما را داد».

به گزارش پایگاه خبری عربی 21، در این بیانیه هر موضع حامی ظلم و تجاوز که در معامله ادعایی آمریکا نمود پیدا کرده شدیدا محکوم شده است چه برگزاری کنفرانس نمایشی برای اعلام معامله قرن و چه تایید مستقیم یا ضمنی از آنچه در این طرح آمده است.

 کنگره خلق فلسطینی‌های خارج، از مواضعی که در رد معامله قرن و حمایت از حقوق ملت فلسطین در آزادسازی اراضی خود و بازگشت به آنجا اتخاذ شده است،  تقدیر کرد.

این جبهه از سران فلسطین خواست با مشارکت در روند تحقق وحدت ملی به سمت انتفاضه فراگیر حرکت کنند، توافقنامه اسلو را که ملت فلسطین را به اینجا کشانده است لغو کنند و از هماهنگی امنیتی با اشغالگران هم فورا دست بکشند.

کنگره خلق فلسطینی‌های خارج، از ملت فلسطین و گروه‌ها و نهادهای آن خواست هر کدام به اندازه موقعیت و توانایی خود با این معامله قرن به مقابله برخاسته و روحیه پایبندی به خاک کامل فلسطین و حق بازگشت را تقویت کنند.

این جبهه بر اهمیت تدارک برنامه‌ها و فعالیت‌های ملی توسط ملت فلسطین و گروه‌ها و نهادهای آن در مخالفت با معامله قرن تاکید کرد و گفت: از جمله این برنامه‌ها برپایی تحصن و تظاهرات برابر سفارت آمریکا در کشورهای مختلف است که می‌تواند با همکاری شهروندان عربی و اسلامی و آزادگان جهان انجام شود تا رژیم آپارتاید اسرائیل رسوا شده ، مقاومت تقویت شود و جنایتکاران جنگی صهیونیست به دادگاه‌های بین المللی فرستاده شوند.

کنگره خلق فلسطینی‌های خارجی همچنین بر احیای راهپیمایی‌های بازگشت برای همه فرزندان ملت فلسطین چه در داخل و چه خارج تاکید کرد.

ترامپ شامگاه سه‌شنبه(هشتم بهمن ماه ۹۸) طی نشست خبری به همراه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از طرح معامله قرن خود که مدعی است برای پایان دادن به مناقشه فلسطینیان و صهیونیست‌ها است، رونمایی کرد. در این طرح، شهر قدس به کلی به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، به این رژیم واگذار می‌شود.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول