اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

جهانی‌شدن انقلاب و تسخیر لانه‌های مخوف استکبار

بر اساس بیانیه گام دوم ما باید تغییر نگرش در همه ابعاد، تغییر در مصرف گرایی، تکیه بر نسل جوان پویا، مردمی شدن امور خصوصا امور اقتصادی، توجه بیشتر به فناوری‌های روز، ایجاد امنیت اقتصادی و... را در دستور کار خود قرار دهیم.

جهانی‌شدن انقلاب و تسخیر لانه‌های مخوف استکبار

به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، شهرام محمدنژاد عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت طی یادداشتی به مناسبت فرارسیدن دهه فجر انقلاب اسلامی نوشت: در آستانه چهل و یکمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران، بار دگر جهانی شدن انقلاب و تسخیر لانه‌های مخوف استکبار جهانی را نظاره‌گرهستیم.

شهادت مجاهد افسانه‌ای انقلاب اسلامی-سردار سلیمانی و تعدادی ازهمرزمانش به دست آمریکای جنایتکار و غرش بی نظیر و همه جانبه مردم ایران و عراق را تنها می‌توان به انفجار نور تمثیل کرد.

عظمت نفوذ انقلاب اسلامی در حدی است که نظریه پردازان مشهور جهان از قبیل فوکویاما که تمدن غرب را پایان تاریخ نامیده بود، بعد از سالها پافشاری بر این اعتقادات، مجبور به عقب نشینی شدند و به پوچی و یا ناقص بودن نظریاتشان اذعان نمودند. نه تنها نظریه پردازان بلکه سیاستمداران مشهور و پر سابقه جهان مانند آنگلامرکرآلمانی هم به بی اعتباری هژمونی غرب اذعان نموده و فاش می سازد که حتی رئیس جمهور پیشین آمریکا یعنی اوباما هم در یک جلسه خصوصی، قرن بیست و یکم میلادی را قرن آسیا نامیده است.

این فرایند را باید همان نظریه برخورد تمدنهای هانتینگتون دانست و بزودی با یاری خدای بزرگ شاهد زوال کامل هژمونی مادی و پوشالی غرب خواهیم بود.

پر واضح است که منظور اصلی از قدرت گرفتن آسیا جمهوری اسلامی ایران است. زیرا نفوذ ایران باعث شده کشورهایی مانند عراق، سوریه، لبنان، یمن، فلسطین، و... دربرابر استکبار جهانی و صهیونیست بین‌المللی بپا خیزند و شر اجانب را از کشورهایشان ریشه کن نمایند. این در حالی است که کشورهایی مانند عربستان، امارات، بحرین و... همچنان برده آمریکا هستند و تمام شرف و هستی خود را در اختیار بیگانگان قرارداده اند.

ممکن است این سوال مطرح شود که ملتهای جهان چه ابعادی از انقلاب اسلامی را الگوی خود قرار می دهند؟ آیا تنها ابعاد دینی و معنوی آن سبب خیزش ملتها می شود؟ شاید پاسخ اختصاری این سوال را بتوان از اظهارات مهاتیر محمد- نخست وزیر کهنه کار مالزی در کنفرانس چند ماه قبل سران کشورهای اسلامی در مالزی دریافت نمود. او کسی است که کشورش را از یک کشور فقیر و عقب مانده آسیایی به کشوری مستقل و اقتصادی تبدیل کرد.

مهاتیر محمد در آن کنفرانس از ایران به عنوان کشوری مسلمان، پرقدرت و پیشرفته در زمینه های سیاسی، علمی، اقتصادی، نظامی و... یاد می‌کند و از مسلمانان می خواهد که ایران اسلامی را الگوی خود قرار دهند. نه تنها مها تیر محمد بلکه بسیاری از نخبگان جهان بر این عقیده اند که در جمهوری اسلامی انفجار نور اتفاق افتاده و با یاری خداوند و بنیان های عظیمی که امام راحل بنا نهادند ونیز با رهبری انقلابی حضرت آیت الله خامنه ای، این حرکت با سرعت به سمت تکامل پیش خواهد رفت.

اینکه ایران اسلامی به عنوان تنها کشور  در 80 سال گذشته به جنایات آمریکا پاسخ کوبنده می دهد و یکی از مهمترین پایگاههای نظامی آمریکا را موشک باران می نماید، اینکه سربازان ایران اسلامی نظامیان آمریکا را به اسارت گرفته و پهبادهای مدرن و گران قیمتش را ساقط و یا تسخیر می کنند، اینکه هنگام بازداشت کشتی متخلف انگلیسی، کشتیهای جنگی آمریکا و انگلیس جرات رویارویی با نیروی دریایی ما را ندارند، اینکه اروپا و آمریکا اعلان می کنند که توان رویارویی نظامی با ایران را ندارند، اینکه کشور ما در شرایط ظالمانه ترین تحریم‌ها چرخش اقتصادیش را از 50 میلیارد دلار قبل از انقلاب به 1860 میلیارد رسانیده، اینکه تعداد دانشجویان ما از یکصدو بیست هزارنفر قبل از انقلاب به حدود پنج میلیون رسیده، اینکه بیسوادی از پنجاه و پنج درصد به کمتر ازپنج در صد کاهش یافته، اینکه امید به زندگی ار پنجاه و چهارسال به هفتاد و هفت سال رسیده، اینکه در علم سلولهای بنیادی رتبه دوم جهان، در پرتاب ماهواره رتبه هشتم جهان، در فناوری ساخت ماهواره رتبه یازدهم جهان، مهندسی پزشکی و غنی سازی اورانیوم رتبه چهاردهم جهان، در رشد مهندسی رتبه نهم جهان، در رشد علمی کلان رتبه شانزدهم جهان و... را کسب نموده ایم همگی نشانه های انفجار نور الهی در لوای اسلام عزیز و بنیان های نهادینه شده از تفکرات امام خمینی کبیر(ره) و رهبری های انقلابی مقام معظم رهبری در رستاخیز علمی، جهاد علمی و انقلاب علمی می باشد.

یاد آور می شوم که ما هنوز در اوایل این راه طولانی هستیم و بر اساس بیانیه گام دوم رهبری باید تغییر نگرش در همه ابعاد، تغییر در مصرف گرایی، تکیه بر نسل جوان پویا، مردمی شدن امور خصوصا امور اقتصادی، توجه بیشتر به فناوریهای روز، ایجاد امنیت اقتصادی، جذب نخبگان، اصلاح قوانین و مقررات، و... را در دستور کار خود قرار دهیم.

و نرید ان نمن علی الذین استضعفو فی الارض و نجعلهم ائمه و نجعلهم الوارثین.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول