اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

نواخته شدن زنگ انقلاب در بیش از 5000 مدرسه گیلان

زنگ انقلاب هم‌زمان با سراسر کشور در مدارس گیلان نواخته شد که برنامه نمادین آن در دبیرستان دوره اول متوسطه حضرت معصومه (س) به اجرا درآمد.

نواخته شدن زنگ انقلاب در بیش از 5000 مدرسه گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت،  در سالروز تاریخی ورود معمار کبیر انقلاب اسلامی، صدای زنگ انقلاب در بیش از پنج هزار مدرسه گیلان نواخته شد و طنین فجر پیروزی هم‌زمان با سراسر کشور، در دبیرستان دوره اول متوسطه  حضرت معصومه (س) عطرافشان شد.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری گیلان در مراسم نمادین نواخته شدن زنگ انقلاب در دبیرستان دوره اول متوسطه حضرت معصومه (س) با اشاره به اینکه همه طبقات و اقشار جامعه در پیروزی انقلاب اسلامی نقش‌آفرین بودند، اظهار کرد: دانش آموزان و معلمان نیز همراه با همه اقشار در این مبارزات حاضر بوده و نقش قابل‌توجهی را در تاریخ ثبت کرده‌اند.

محمود قاسم نژاد استقلال، آزادی و رفع شکاف طبقاتی را شاه‌کلید  حضور معلمان، دانش آموزان، اساتید، بازاریان و همه اقشار مختلف جامعه در مبارزات انقلابی دانست و افزود: حضور مستشاران خارجی در رأس فعالیت دستگاه‌ها و بهره‌مندی آمریکاییان از مصونیت‌های قضایی ازجمله موارد پایمال شدن استقلال ایران در آن برهه از مستندات وابستگی خاندان پهلوی به بیگانگان بوده است.

وی با اشاره به توطئه‌های دشمنان و استکبار جهانی تصریح کرد:  اتفاقات  آمل، ترکمن‌صحرا، کردستان، ترور ۱۷ هزار انسان بی‌گناه، تحمیل هشت سال جنگ تمام‌عیار با عراق و تحریم‌های اقتصادی گسترده بعد از جنگ هشت‌ساله تنها گوشه‌ای از جنایات دشمنان علیه ملت ایران بوده است.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری گیلان با بیان اینکه ایران اسلامی  باوجود توطئه‌ها و تحریم‌های ناجوانمردانه، با کسب رتبه‌های برتر در رقابت‌های علمی، پیشرفت قابل‌توجهی داشته است گفت: پیشرفت در حوزه‌های نظامی، تولید علم و ایفای نقش بی‌بدیل ایران به‌عنوان بازیگر مقتدر منطقه‌ای از مهم‌ترین دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران در سال‌های اخیر است.

قاسم نژاد با تأکید بر لزوم اتحاد و همبستگی میان قشرهای مختلف جامعه  اظهار خاطرنشان کرد: باوجود برخی انتقادات  همه ما باید بتوانیم با تمسک به آزادی‌های مصرّح در قانون اساسی به فعالیت‌های سیاسی در چارچوب تأمین منافع ملی بپردازند.

وی با بیان اینکه حضور همه گروه‌ها در  انتخابات، موجبات رونق بیشتر و زمینه حق انتخاب بیشتر مردم را بیش‌ازپیش فراهم می‌کند، افزود: همه ما باید بتوانیم با تمسک به آزادی‌های مصرّح در قانون اساسی در چارچوب تأمین منافع ملی بپردازند.

بهره‌برداری و افتتاح  ۲۳ واحد آموزشی در ایام دهه فجر

مدیرکل آموزش‌وپرورش گیلان نیز در این مراسم با اشاره به نواخته شدن زنگ انقلاب در پنج هزار و صد واحد آموزشی استان، اظهار کرد: بیش از ۴۰۰ هزار دانش امور گیلانی در جشن‌ها و برنامه‌های دهه فجر با برنامه‌های مختلف و متنوع حضور فعالی خواهند داشت.

نادر جهان‌آرای با اشاره  به جایگاه رهبری، مردم و وحدت کلمه به‌عنوان رمز پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سال ۵۷ بیان کرد: حضور مستمر مردم و  توجه به جایگاه رهبری، مردم و وحدت کلمه، سبب تداوم و استمرار انقلاب اسلامی‌شده است.

وی با اشاره به توطئه‌های دشمن در عمر چهل‌ویک‌ساله انقلاب اسلامی ایران، خاطرنشان کرد:  در طول چهل‌ویک سال گذشته بارها شاهد توطئه دشمنان علیه انقلاب و نظام اسلامی بوده‌ایم،  ازاین‌رو؛ دانش آموزان به‌عنوان آینده‌سازان کشور باید با آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامی  آشنا شده و آن را سرلوحه خود قرار دهند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان گیلان نقش دانش آموزان و معلمان در طول مبارزان انتخاباتی را غیرقابل‌انکار عنوان کرد و افزود: امروزه نیز دانش آموزان و معلمان باید در قالب مطالبه گری، علم‌آموزی و حرکت در مسیر توسعه کشور نقش‌آفرین باشند.

جهان‌آرای از بهره‌برداری و افتتاح  ۲۳ واحد آموزشی در ایام دهه فجر خبر داد و افزود: بیش از ۶۰ درصد این واحدهای آموزشی با مشارکت خیران ساخته‌شده است.

انتهای پیام/84007

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول