اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

اجرای 200 برنامه فرهنگی دهه فجر در مازندران/ برگزاری اختتامیه جشنواره مطبوعات استان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: بیش از 200 برنامه فرهنگی و هنری به مناسبت ایام دهه مبارکه فجر در سراسر استان برگزار می‌شود.

اجرای 200 برنامه فرهنگی دهه فجر در مازندران/ برگزاری اختتامیه جشنواره مطبوعات استان

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری،عباس زارع ظهر امروز در جمع خبرنگاران  با اشاره به اینکه در راستای جشن‌های پیروزی انقلاب اسلامی ،در بهمن ماه امسال بیش از 200 ویژه برنامه فرهنگی و هنری پیش‌بینی کردیم که در این این ایام در سراسراستان توسط ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌ها و هنرمندان استان برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره فیلم فجر در تهران، گفت: همزمان با برگزاری این رویداد ملی، فیلم‌های این جشنواره از ۱۵ تا ۲۱ بهمن ماه در سینما سپهر ساری نیز اکران خواهد شد و علاقه‌مندان می‌توانند از این ظرفیت ویژه استفاده کنند.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران اضافه کرد: امیدواریم پخش فیلم‌های جشنواره فیلم فجر را در غرب استان نیز به‌صورت همزمان اکران شود.

این مسؤول درباره اکران این فیلم‌ها در غرب استان و همچنین امکان برگزاری جشنواره موسیقی فجر در مازندران، تصریح کرد: در حال رایزنی هستیم که تاکنون شهرهای رامسر، چالوس، نوشهر و آمل برای میزبانی جشنواره اعلام آمادگی کردند.

زارع با تاکید بر اهمیت کتاب و کتابخوانی، خاطرنشان کرد: این اداره کل در موضوع جشنواره کتاب سال مازندران نیز همچنان به دریافت آثار مولفان و ناشران مازندرانی مشغول است، در کنار آن  نیز نمایشگاه‌های متعدد کتاب در سطح استان دایر خواهد شد و علاقه‌مندان می‌توانند کتب مورد نیاز خود را به سهولت تهیه کنند.

وی بیان کرد: در بهمن ماه امسال اختتامیه جشنواره مطبوعات استان، خاتم سلیمان(درباره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی)، جشنواره روجا(ویژه بانوان)، و اجرای چندین جنگ شادی برای ایجاد فضای نشاط آمیز و تقویت امید در استان را نیز برگزار خواهیم کرد.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، برپایی نمایشگاه‌های متعدد هنرهای تجسمی اعم از عکس، نقاشی، خوشنویسی، جشنواره مد و لباس و ... در سطح استان را از دیگر برنامه‌های این اداره کل در بهمن ماه اعلام کرد و گفت: در کنار این نمایشگاه‌های هنری، اجرای نمایش‌های صحنه‌ای و خیابانی نیز جز برنامه‌های بهمن ماه فرهنگی هنری این اداره است.

این مسؤول فرهنگی همچنین از فعالیت‌های ویژه شورای اطلاع رسانی استان در قالب ارائه عملکرد دولت در مازندران در بهمن ماه خبر داد و افزود: یکی از خبرهای خوب  برای مردم استان در بهمن ماه، افتتاح سینمای سه سالنه در شهرستان محمودآباد خواهد بود.

زارع همچنین برگزاری جشنواره مطبوعات استان، رونمایی از چندین کتاب و تولیدات فرهنگی هنری در استان، تجلیل از مروجان کتاب و کتابخوانی،  برگزاری مسابقات کتابخوانی با موضوع دستاوردهای انقلاب، جشن انقلاب، مسابقات مذهبی و معنوی، جشنواره‌های عکاسی، نواختن زنگ انقلاب، افتتاح سینما، برگزاری کنسرت‌های محلی، غبار روبی مزار شهدا و دیدار با خانواده معظم شهدا و ایثارگران، برپایی عصر شعر و نشست‌های ادبی در استان، نمایش فیلم در قالب سینما حقیقت و سینماهای سیار در استان، نشست‌های ویژه خبری، نمایشنامه خوانی و کارگاه‌های آموزشی فرهنگی و هنری در استان و ... را از دیگر برنامه‌های این اداره کل در ایام الله بهمن ماه برشمرد.

انتهای پیام/86034/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول