اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

بهره‌برداری از 836 پروژه عمرانی در دهه فجر در استان فارس

استاندارفارس گفت: به مناسبت دهه مبارک فجر 836 پروژه عمرانی با اعتباری افزون بر 22 هزارو 300 میلیارد تومان در استان فارس به بهره‌برداری می‌رسد.

بهره‌برداری از 836 پروژه عمرانی در دهه فجر در استان فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، عنایت‌الله رحیمی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به مناسبت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی 22 پروژه آبرسانی با اعتباری افزون بر 207 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری، انتقال خط دوم آبرسانی از سد درودزن به شیراز به طول 77 کیلومتر، بیش از 54 طرح راه‌های اصلی، فرعی، روستایی و عشایری با 527 میلیارد تومان اعتبار به بهره‌برداری می‌رسد.

وی خاطر نشان کرد: همچنین بیش از 58 پروژه فضا‌های آموزشی، پرورشی با اعتبار 70 میلیارد تومان، 9 پروژه در امور آموزشی، فرهنگی، هنری و رفاهی، مراکز آموزش عالی و نیز سازمان‌های فرهنگی و هنری با بیش از 35 میلیارد تومان اعتبار به بهره‌برداری می‌رسد. 

استاندار فارس تصریح کرد: در امور بهداشت و درمان بیش از 49 پروژه به مبلغ 67 میلیارد تومان، 69 پروژه برق‌رسانی، روستایی و شهری با اعتباری افزون بر 985 میلیارد تومان و نیز در زمینه عمرانی شهری و روستایی فعالیت شهرداری‌ها، دهیاری‌‌ها و بنیاد مسکن با 575 پروژه  وبیش از 73 میلیارد تومان اعتبارات دولتی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی بیان داشت: بیش از 118 پروژه مسکن شهری و روستایی با 362 میلیارد تومان، 63 پروژه ورزشی با افزون بر 53 میلیارد تومان و نیز سایر پروژه‌های خدماتی، زیربنایی و رفاهی با 126 پروژه در قالب هزارو 673 میلیارد تومان  از دیگر پروژه‌های در دست اجرا است.

رحیمی اضافه کرد: اجرای طرح‌های تولیدی بخش صنعت و کشاورزی با 93 پروژه با بیش از 18 هزار میلیارد تومان  سرمایه‌گذاری، واگذاری فعالیت‌های سازمان‌های مردم نهاد، نشست با احزاب، پیگیری راه‌‌اندازی خانه احزاب، ثبت آثار باستانی و تاریخی، شهرجهانی منبت آباده، شهر پایتخت کتاب و نیز صنایع دستی از جمله فعالیت‌ها در فارس است.

وی ابراز داشت: مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب در شهرستان لامرد با بیش از 15 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کار مشترک بین ایران و چین در تولید شمش و آلومینیوم، توسعه شرکت مجتمع صنعتی ذوب آهن پاسارگاد شهرستان کوار با اعتباری افزون بر هزار و 930 میلیارد تومان و نیز شرکت کربنات سدیم کاوه با سرمایه‌گذاری بیش از هزارو 330 میلیارد تومان دز طی پایان سال و یا دهه مبارک فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

استاندار فارس اظهار داشت: شرکت نوین آوان فناور بابیش از 225 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در شهرک صنعتی ملوس جان سپیدان، شرکت تامین قطعات  و تجهیزات سرو نیرو با100 میلیارد تومان اعتبار در شهرک صنعتی شیراز، سردخانه  شرکت پارس با  28 میلیارد تومان، شرکت فارس با تولید عصاره شیرین بیان درشهرستان مرودشت با بیش از 14 میلیارد تومان و مجتمع آموزشی تبیان درشیراز با سرمایه‌گذاری بیش از14 میلیارد تومان  به بهره برداری می رسد.

 رحیمی در مورد زلزله اخیر در منطقه خان زنیان خاطر نشان کرد: در زلزله اخیر به 4 روستا خسارت نسبی وارد شد که 500 واحد مسکونی و 400 واحد  نیاز به  تعمیر و بازسای دارد.

600 موردتخلف انتخاباتی درفارس

وی درادامه از 600 تخلف انتخاباتی در فارس خبرداد و افزود: اعتراض‌های کاندیدا‌ها تا 21 بهمن ماه جاری رسیدگی و 22 بهمن ماه اسامی واجدین شرایط انتخاباتی اعلام می‌شود.

 انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول