اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

برگزاری ۱۳۸ ویژه برنامه نوروزی در آذربایجان‌غربی

مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی از برگزاری ۱۳۸ برنامه جشن نوروز در ۶۵ محل در سطح استان خبر داد.

برگزاری ۱۳۸ ویژه برنامه نوروزی در آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه جلیل جباری در نشست خبری با اصحاب رسانه که در محل اتحادیه حمام قدیمی ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: ۱۳۸ برنامه جشن نوروز در ۶۵ محل در سطح استان برگزار می شود.

مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی ادامه داد: آذربایجان‌غربی دارای ۱۱ موزه تحت پوشش این اداره کل و ۳ موزه مشارکتی است.

جباری با بیان اینکه حدود ۶۰ قلم از اشیای موزه‌های باستان شناسی و مردم شناسی و کاخ موزه باغچه جوق و موزه مهاباد شامل اشیای سفالین و فلزی و شیشه مورد مرمت قرار می‌گیرد، ادامه داد: ۱۲ عنوان پرژه با اعتبار۵۵۰ میلیارد ریال دهه فجر امسال اعتبار کلنگ زنی می شود.

وی ادامه داد: سال گذشته برای بازسازی بیش از ۱۰۰ واحد بنای تاریخی، حدود ۱۲ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی بر حفظ و نگهداری بناهای تاریخی تاکید کرد و افزود:۱.۵  میلیارد تومان در سال‌جاری برای حفظ و نگهداری بناهای تاریخی استان صرف شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی اظهار کرد: یک هزار و ۶۴۰ اثر ملی و ۲۱۲ بنای تاریخی،۱۰ اثر تاریخی و ۳۷ اثر ناملموس و ۸۷ اثر منقول و ۷۴ اثر تعیین حریم شده اند.

جباری با بیان اینکه یک اثر طبیعی نیز به لیست آثار طبیعی آذربایجان‌غربی اضافه شده است، یادآور شد: ۱۱ موزه تحت پوشش اداره کل بوده و علاوه بر این، ۳ موزه مشارکتی و یک موزه هم در حوزه کانون پرورش فکری کودکان است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول