اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

بیمارستان محلی شمال شهر بیرجند کلنگ‌زنی شد/ وعده ۲ ساله برای افتتاح

عملیات کلنگ‌زنی بیمارستان محلی مهرشهر بیرجند با زیربنای دو هزار و ۱۸۰ مترمربع در زمینی به مساحت پنج‌هزار مترمربع ظهر امروز با حضور مسؤولان استانی و شهرستانی برگزار شد.

بیمارستان محلی شمال شهر بیرجند کلنگ‌زنی شد/ وعده ۲ ساله برای افتتاح

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، عملیات کلنگ‌زنی بیمارستان محلی مهرشهر بیرجند با زیربنای دو هزار و 180 مترمربع در زمینی به مساحت پنج‌هزار مترمربع ظهر امروز با حضور مسؤولان استانی و شهرستانی برگزار شد.

این پروژه شامل بخش‌های اورژانس، اتاق عمل سرپایی، قسمت اداری، زنان، درمانگاه، داروخانه و غیره است که طبق برنامه پیش‌بینی‌شده تا سال 1400 به بهره‌برداری خواهد رسید.

محمد دهقانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، گفت: از سال گذشته که نیاز جدی خدمات درمانی به‌خصوص در حوزه شمال شهر مطرح بود توانستیم موافقت وزارت بهداشت و درمان را برای احداث بیمارستان محلی در مهرشهر اخذ کنیم.

وی با بیان اینکه در بهمن‌ماه سال گذشته مجوز احداث بیمارستان محلی از سوی وزارت بهداشت و درمان تأیید شد، مطرح کرد: تفاهم‌نامه با خیر مربوطه منعقد و پیگیری زیادی برای تأمین زمین انجام و زمین جهت احداث بیمارستان در اختیار دانشگاه قرار گرفت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از پیگیری‌های انجام‌شده جهت الحاق یک کلینیک تخصصی به این بیمارستان محلی خبر داد و افزود: امیدواریم این پروژه با سرعت خوبی پیش رود و در آینده شاهد بهره‌برداری بیمارستان برای مردم این منطقه باشیم.

محمدصادق معتمدیان استاندار خراسان‌جنوبی نیز در این مراسم با اشاره به فضای دو قطبی از لحاظ امکانات و زیرساخت‌ها در شمال و جنوب شهر بیرجند، گفت: در این راستا سند توسعه شمال شهر بیرجند تدوین شده است.

وی تلاش در جهت محرومیت‌زدایی و تکمیل زیرساخت‌های شمال شهر را از اولویت‌های مهم ذکر و عنوان کرد: برای این مهم نقشه و برنامه راهی تدوین کردیم تا نیازهای متعدد در بخش‌های مختلف را مرتفع کنیم.

استاندار خراسان‌جنوبی تأمین فضای آموزشی برای شهر بیرجند به‌خصوص شمال شهر را از دیگر اولویت‌ها ذکر و مطرح کرد: برای رفع مشکلات فضای آموزشی اقداماتی از چند ماه گذشته آغاز شده و تلاش داریم از ظرفیت ملی و دستگاه‌هایی که در حوزه محرومیت‌زدایی فعالیت دارند استفاده کنیم تا دغدغه مردم نسبت به این موضوع مرتفع شود.

معتمدیان همچنین در خصوص اخذ مجوز اولیه برای کلینیک تخصصی در جوار بیمارستان محلی شمال شهر، بیان داشت: پنج هزار مترمربع زمین با کاربری درمانی در کنار بیمارستان محلی وجود دارد که سعی داریم به‌عنوان کلینیک تخصصی به این مجموعه الحاق و با توجه به سفر وزیر بهداشت به استان که به‌زودی انجام خواهد شد، مجوز نهایی را اخذ کنیم.

انتهای پیام/69039/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول