اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

حفر بیش از 8هزار چاه غیرمجاز در البرز/ رفع نیازهای دادگستری البرز با مساعدت رئیس قوه

رئیس کل دادگستری استان البرز با اشاره به وجود بیش از هشت هزار چاه غیرمجاز در استان، یکی از تاکیدات رئیس قوه قضائیه را ساماندهی چاه‌های غیرمجاز عنوان کرد.

حفر بیش از 8هزار چاه غیرمجاز در البرز/ رفع نیازهای دادگستری البرز  با مساعدت رئیس قوه

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، حسین فاضلی هریکندی رئیس‌کل دادگستری استان البرز  در شورای مدیران دادگستری استان البرز که عصر شنبه در سالن جلسات دادگستری برگزار شد با اشاره به برگزاری نخستین دوره کارآموزی قضایی در این استان گفت: این دوره با هدف آشنایی قضات تازه جذب شده با شرایط دادگستری و استان برگزار می‌شود و پس از اتمام این دوره تعدادی از کارآموزان قضایی جذب و به مجموعه قضات دادگستری استان البرز اضافه خواهند شد.

مدیرکل دادگستری البرز با تبیین برنامه‌های دادگستری استان البرز برای جذب قضات و کارمندان جدید تصریح کرد: در تلاشیم با اخذ مجوزهای لازم و هماهنگی با معاونت منابع انسانی قوه قضائیه از بین فارغ‌التحصیلان مقاطع تحصیلات تکمیلی دانشگاه‌های برتر کشور و نیز فارغ التحصیلان بومی علاقه‌مند به امر قضاوت و کار قضایی را به منظور کارآموزی و اشتغال در دادگستری استان جذب کنیم.

عالی‌ترین مقام قضایی استان البرز، دستاوردهای سفر رئیس قوه قضائیه به استان را بسیار ارزشمند دانست و بیان کرد: این سفر با توجه به شرایط سخت کاری کارکنان قضایی و اداری استان، موجب تقویت روحیه کلیه کارکنان شد و با استقرار هیأت بازرسی و استخراج کمبودها، چشم انداز خوبی پیش روی دادگستری استان البرز قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: پس از ارائه گزارش تهیه شده در خصوص نیازها و کمبودهای استان در شورای عالی قضایی با حسن نظر رئیس قوه قضائیه، همه برنامه‌های پیشنهادی برای رفع آن‌ها که عمدتا در زمینه مالی، عمرانی و منابع انسانی بودند مورد تایید قرار گرفت.

رئیس شورای قضایی استان البرز به بخشی از مصوبات اشاره و تشریح کرد: جذب 41 قاضی، 80 کارمند، تخصیص اعتبار از محل حساب خاص و طرح‌های مصوب و عمرانی به منظور تکمیل ساختمان دادگستری کل استان البرز و مجتمع قضایی ماهدشت، احداث مرکز بایگانی راکد، احداث دادگستری‌های اشتهارد و چهارباغ، ایجاد منازل سازمانی در شهرهای کرج، فردیس، ساوجبلاغ، طالقان و اشتهارد، احداث مجتمع‌های حقوقی و خانواده در کرج، مجتمع قضایی در کمالشهر، ساختمان دادسرای ساوجبلاغ، نظرآباد و فردیس و تهیه تجهیزات و ملزومات از جمله این مصوبات است.

وی در ادامه بخش دیگری از اقدامات دادگستری استان که پیرو سفر رئیس قوه قضائیه و دستورات آیت الله رئیسی انجام شد را  برشمرد و گفت: تشکیل شورای حل اختلاف واحدهای تولیدی به فاصله 72 ساعت پس از دستور رئیس قوه قضائیه، بررسی مشکلات مربوط دو کارخانه بزرگ در نظرآباد، یک کارخانه صنایع غذایی در ساوجبلاغ، تسریع در ساماندهی نیابت‌های قضایی، تسریع در رسیدگی به پرونده‌های مهم و پرشاکی از جمله این اقدامات بوده که بخشی انجام شده و بخش دیگری در حال انجام است.

حفر بیش از هشت هزار چاه غیرمجاز در البرز

رئیس کل دادگستری استان البرز با اشاره به وجود بیش از هشت هزار چاه غیرمجاز در استان، یکی  از تاکیدات رئیس قوه قضائیه را ساماندهی چاه‌های غیرمجاز عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه 65 درصد آب شرب تهران از منابع آبی استان البرز تامین می‌شود ضرورت دارد برای پیشگیری از بحران آب در استان از هم اکنون به فکر ساماندهی این شرایط باشیم.

فاضلی هریکندی یکی از الزامات دوره تحول قضایی را حرکت سریع و هماهنگ با تصمیمات و دستورالعمل های ابلاغی رئیس قوه قضائیه دانست و تاکید کرد: امروز به دلیل سرعت بالای رسیدگی به درخواست‌های مردمی در قوه قضائیه، انتظارات عمومی افزایش یافته است و مردم به راحتی دغدغه‌های خود را با رئیس قوه قضائیه در جریان می‌گذارند؛ در این شرایط که فضای امیدواری در جامعه ایجاد شده همه مکلف هستیم با تلاش و کار مضاعف در حفظ این روحیه سهیم باشیم.

وی با اشاره به ارجاع بیش از 700 درخواست مردمی که در سفر رئیس قوه قضائیه به استان البرز وصول شده گفت: بخش عمده این درخواست‌ها مربوط به تقاضای عفو و اعمال ماده 477  و تقاضای تسریع در رسیدگی‌ است که به سرعت در حال بررسی و رسیدگی هستند.

ساماندهی پرونده‌های مسن و معوق

رئیس کل دادگستری استان البرز یکی از دغدغه‌های مهم استان در سال‌های اخیر را وجود پرونده‌های مسن و معوقه دانست و بیان کرد: در این خصوص با توجه به تاکیدات رئیس قوه قضائیه از ابتدای حضور در دادگستری استان اقدامات متعددی در ارتباط با ساماندهی و احصای پرونده‌های مسن و رسیدگی به آن با تهیه نرم افزار خاص از طرف معاونت آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان انجام شد.

وی افزود: همچنین با توجه به دستورالعمل رسیدگی به پرونده‌های معوق و تعیین تکلیف فوری آن‌ها، اقدامات متعددی از سوی دبیرخانه شورای تحول دادگستری استان در جهت رسیدگی به پرونده‌های مذکور در جریان است و در این زمینه مطابق برنامه‌ریزی انجام شده و استفاده از ظرفیت مضاعف کارکنان قضایی و اداری راهکارهای تشویقی توسط قوه قضائیه و شورای تحول دادگستری استان پیش‌بینی شده است که امیدواریم تا پایان سال شاهد کاهش قابل توجه در پرونده‌های مسن و معوق باشیم.

وی تصریح کرد: بر اساس یکی از راهکارهای مدون شده عضویت در کمیسیون‌های شبه قضایی تنها مختص قضات کمک کننده به کاهش پرونده‌های مسن و معوق خواهد بود.

انتهای پیام/ب/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول